هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی در اصفهان

خرابی بک لایت تلویزیون ال جی LG

خرابی بک لایت تلویزیون الجی ایرادی شایع است و برای مشتریان دانستن هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مهم است. ما به شما کمک می کنیم تا علت تفاوت قیمت ها و شیوه ها و مراحل تعمیر بک لایت تلویزیون آشنا شوید.

مقدمه: اهمیت نور پس‌زمینه در تلویزیون ال جی

نور پس‌زمینه (Backlight) یکی از عناصر کلیدی در عملکرد صحیح تلویزیون‌های ال جی است. این عنصر اساسی برای تولید نور و روشنایی صفحه‌نمایش تلویزیون استفاده می‌شود. در واقع، بک لایت نقش اصلی در ایجاد تصاویر روشن و واضح روی صفحه‌نمایش تلویزیون دارد.

تلویزیون‌های LCD و LED که توسط ال جی تولید می‌شوند، از نبک لایت برای روشن کردن صفحه‌ نمایش استفاده می‌کنند. این نور بک لایت به صورت یک لایه نورانی در پشت صفحه‌ نمایش تلویزیون قرار دارد و در تمامی نقاط صفحه توزیع می‌شود. با روشن شدن نور پس‌زمینه، تصاویر و محتواهایی که روی صفحه‌نمایش نمایش داده می‌شوند، به وضوح قابل مشاهده خواهند بود.

از اهمیت بررسی و نگهداری منظم نور بک لایت در تلویزیون الجی خود اطمینان حاصل کنید. با گذشت زمان و استفاده مداوم، نور بک لایت ممکن است دچار مشکلات و خرابی‌ها شود که منجر به تاریک شدن صفحه‌نمایش، عدم یکنواختی روشنایی یا نوسانات نور می‌شود. در این موارد، تعویض نور بک لایت می‌تواند راهکار مناسبی باشد.

تعویض بک لایت تلویزیون ال جی

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی یک تعمیر تخصصی است. خرابی بک لایت تلویزیون ال جی به شکل‌های مختلفی ظاهر می‌شود. در بعضی از مد‌ل‌های تلویزیون ال‌جی تصویر آبی می‌شود. در برخی مدل‌های تلویزیون الجی تصویر کم نور می‌شود و در مدل‌هایی از تلویزیون ال جی تصویر دائم قطع و وصل می‌شود. البته در مواردی هم تصویر کامل قطع می‌شود. تمام این موارد نشانه خرابی بک لایت تلویزیون است. این به معنای این است که باید بک لایت ها تلویزیون بازدید شده و با توجه به شرایط، تعمیر یا تعویض بک لایت‌ها انجام شود.

این مقاله ادامه مقالات آشنایی با تعمیر تلویزیون ال جی است.

برای آشنایی بیستر:

تصویر ندارد- خرابی بک لایت
خرابی بک لایت تلویزیون ال جی

۰۹۱۳۲۱۱۰۲۸۰

بک لایت Backlight چیست؟

پنل تلویزیون ال جی وظیفه تشکیل و نمایش تصویر تلویزیون را به عهده دارد. پنل از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. مهمترین این بخش ها شامل لیکوئید و بک لایت است. لیکوئید همان صفحه نمایش تلویزیون است. این صفحه هیچ نوری از خود ندارد و نور حاصل از بک لایت ها آن را روشن می‌کند. در واقع بک لایت مثل لامپ نور تولید می‌کند و باعث روشن شدن تصویر می‌شود.

تعمیر بک لایت تلویزیون الجی در واقع تعمیر کردن این منابع نور تخصصی برای پنل تلویزیون است.

برای آشنایی با پنل تلویزیون:

ساختمان پنل تلویزیون

انواع بک لایت

بک لایت انواع متفاوتی دارد. هر نوع صفحه نمایش و هر اندازه صفحه نیاز به بک لایت مخصوص به خود دارد. تلویزیون‌های ال سی دی بک لایت های از نوع مهتابی دارند. تلویزیون های ال ای دی بک لایت های از نوع ال ای  دی دارند. همچنین برخی از مدل ها بک لایت ایج یا گوشه ای دارند که ساختمان و قدرت متفاوتی از بک لایت های معمولی دارد.

علائم خرابی بک لایت تلویزیون الجی

نشانه‌های خرابی بک لایت تلویزیون ال جی خمینی شهر

همان طور که گفته شد، خرابی بک لایت در مراحل مختلف خرابی و مدل های متفاوت تلویزیون ال جی به شکل های متفاوتی مشاهده می‌شود. در ادامه ایرادهای متفاوتی که به دیل خرابی بک لایت ایجاد می‌شود را با هم بررسی می‌کنیم. این ایرادها در زمان های متفاوت ممکن است برای یک دستگاه ایجاد شود یا تنها در نوع خاضی از تلویزیون ال جی مشاهده شود.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی با توجه به این علائم می تواند متفاوت باشد.

تلویزیون LG تصویر ندارد صدا دارد

ایراد تلویزیون ال جی تصویر ندارد ، اما صدا دارد بسیار شایع است. در نگاه اول به نظر می‌سد که تصویر تلویزیون کامل قطع شده است. اگر شما با یک چراغ قوه به صورت مورب به صفحه تلویزیون نگاه کنید باید بتوانید برخی قسمت‌های روشن‌تر تصویر را ببینید. این نشانه این است که بک لایت خراب شده است و لازم است تا بک لایت تلویزیون الجی خود را تعمیر یا تعویض کنید.

تلویزیون ال جی آبی شده

در برخی مدل‌های تلویزیون ال جی خرابی بک لایت در مراحل اولیه، به صورت تصویر آبی رنگ دیده می‌شود. شما وقتی در بخش‌هایی که انتظار رنگ سفید را دارید یک نور آبی رنگ می‌بینید. این رنگ آبی با تغییر تنظیمات تصویر یا قرار دادن حالت تصویر در وضعیت استاندارد برطرف نمی‌شود. تنها راه برطرف کردن ایراد تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی است. این حالت معمولا در تلویزیون‌های سری UJ ال جی بسیار شایع‌تر است.

نور صفحه تلویزیون LG کم شده است

کم شدن نور صفحه در تلویزیون های ال جی به دلیل تغییر در تنظیمات صرفه جویی انرژی ممکن است ایجاد شود. همچنین ممکن است بر اثر خرابی قسمتی از بک لایت ها بخشی از تصویر یا کل تصویر کم نور شود به صورتی که تصویر قابل دیدن است اما یک لایه از رنگ خاکستری روی آن وجود دارد و رنگ ها به خوبی قابل دیدن نیست.

ابتدا به قسمت تنظیمات تصویر رفته و صرفه جویی انرژی را خاموش کنید. اگر همچنان ایراد را مشاهده می‌کنید پس تنها راه رفع آن تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی برای شما است.

تصویر تلویزیون ال جی قطع و وصل می شود

برخی مواقع وقتی تلویزیون ال جی خود را روشن می کنید به صورت سریع و دائمی تصویر آن قطع و وصل می شود. این قطع و وصل شدن خیلی سریع است و مشخص است که تلویزیون خاموش و روشن نمی‌شود و تنها تصویر قطع و وصل می‌شود. در این شرایط سوختن بک لایت ها و ایجاد اتصالات در آنها باعث ایجاد اختلال در جریان ورودی شده است. بهتر است که تلویزیون در این شرایط روشن نشود و حتما باید تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی توسط یک تعمیرکار با تجربه انجام شود تا اشکالات موجود در برد تغذیه نی برطرف گردد.

ایجاد لکه روی تصویر تلویزیون LG

همان طور که می دانید بک لایت شامل تعداد زیادی قطعات تولید کننده نور است. نور تولید شده توسط ابزارهای نوری متمرکز و گسترده می‌شود تا نور یکنواخت و ملایمی جهت نمایش تصویر به وجود آید. در صورتی که تولیدکننده نور یا ابزارهای نوری آسیب ببیند لازم است تا بک لایت ها و دیپفیوزها یا ابزارهای نوری مورد بازبینی و تعمیر قرار گیرد. در تلویزیون های ال جی به دلیل کیفیت ابزارهای نوری معمولا تعمیر بک لایت برای رفع ای ایراد لازم است.

لکه های نورانی روی تصویر تلویزیون ال جی

وقتی قسمتی از بک لایت ها بسوزد و قسمت دیگری روشن باشد باعث بر هم خوردن تعادل نور می‌شود. این عدم تعادل نور خود را به صورت لکه های نورانی نشان می‌دهد. یعنی قسمت های سام به صورت یک لکه غیرعادی به نظر می‌رسد! این ایراد نشانه خرابی بخش زیادی از بک لایت ها است و به زودی همه بک لایت ها خواهد سوخت. تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی به طور کامل اغلب برای این ایراد ضروری است.

نمایندگی اصفهان تلویزیون ایتا
ایتا
واتساپ نمایندگی تلویزیون اصفهان خمینی شهر
واتساپ
تماس با نمایندگی تلویزیون اصفهان خمینی شهر
تلفن
تعمیرات تلویزیون اصفهان خمینی شهر
موبایل

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی به چند عامل بستگی دارد. نوع تلویزیون، نوع پنل بکار رفته در آن، اندازه صفحه نمایش تلویزیون و نوع تعمیر از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی است. تعمیر بک لایت تلویزیون های ال جی به دو صورت کلی قابل انجام است: یکی تعویض بک لایت های سوخته و استفاده مجدد از بک لایت های قدیمی و یکی تعویض کامل بک لایت ها و عدم استفاده از بک لایت های قدیمی.

توصیه می‌شود با توجه به اینکه سوختن برخی از بک لایت ها باعث نیم سوز شدن و کاهش عمر بقیه بک لایت ها خواهد شد، بک لایت های تلویزیون را بطور کامل تعویض کنید.

هزینه تعمیر بک لایت

مدلسایزهزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی
تلویزیون ال سی دی LG۳۲ تا ۵۰ اینچ۳۵۰.۰۰۰ تا ۶۵۰.۰۰۰
تلویزیون ال ای دی LG۳۲ تا ۵۰ اینچ۳۵۰.۰۰۰ تا ۶۵۰.۰۰۰
تلویزیون فول اچ دی LG۳۲ تا ۵۰ اینچ۳۵۰.۰۰۰ تا ۶۵۰.۰۰۰

هزینه تعویض بک لایت تلویزیون LG

نوع تلویزیون ال جیسایزهزینه تعویض بک لایت تلویزیون ال جی
تلویزیون ال سی دی LG۳۲ تا ۵۰ اینچ۹۰۰.۰۰۰ تا ۱.۵۰۰.۰۰۰
تلویزیون ال ای دی LG۳۲ تا ۵۰ اینچ۹۰۰.۰۰۰ تا ۱.۵۰۰.۰۰۰
تلویزیون فول اچ دی LG۳۲ تا ۵۰ اینچ۹۰۰.۰۰۰ تا ۱.۵۰۰.۰۰۰

روش‌های تعمیر Backlight تلویزیون ال جی

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی چگونه انجام می‌شود؟ برای تعمیر بک لایت لازم است تا قاب عقب و قاب جلویی تلویزیون باز شود. همچنین لازم است تا لیکوئید تلویزیون در شرایط مطمئن و با وسایل لازم و با دقت جابجا شود تا بتوان بک لایت ها را بررسی کرد. پس از بررسی و مشخص کردن بک لایت های معیوب می‌توان در مورد تعمیر یا تعویض بک لایت تصمیم گیری کرد. 

مراحل تعمیر بک لایت

تکنسین های این نمایندگی ال جی پس از بررسی بک لایت ها و مشخص کردن ایراد بک لایت جهت کمک به مشتری بک لایت ها را به سه دسته معیوب، سلام و نیمه معیوب دسته بندی می کنند. سپس به مشتری علت خرابی و میزان خرابی بک لایت ها را اطلاع داده و تصمیم گیری درباره نوع تعمیر یا تعویض بک لایت را با مشتری هماهنگ می‌کنند. پس از تعمیر یا تعویض بک لایت اصلاحات سخت افزاری و نرم افزاری لازم جهت افزایش طول عمر بک لایت ها روی تلویزیون انجام می‌شود. در انتها تلویزیون برای چند ساعت تحت نظر تکنسین کنترل کیفیت نهایی خواهد شد.

مدت زمان تعمیر بک لایت

مدت زمان تعمیر با توجه به نوع دستگاه و اندازه آن متفاوت است. دستگاه های ال ای دی زیر 50 اینج در کمتر از یک روز کاری قابل تعمیر است. دستگاه های با ابعاد بزرگ بین 24 ساعت تا 48 ساعت تعمیر بک لایت آنها زمان نیاز دارد. همان گونه که می دانید تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی نیاز به باز کردن پنل دارد و باز کردن پنل باید در شرایط مناسب و با دقت انجام شود. خواهشمند است مدت زمان تعمیر بک لایت آخرین معیار برای تصمیم گیری درباره رفع ایراد باشد. کیفیت مهم است.

خلاصه:

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی بیش از هر چیزی به کیفیت تعمیر و قطعات استفاه شده بستگی دارد. متاسفانه برای اکثر مردم امکان تشخیص کیفیت قطعه و تعمیر ممکن نیست. بنابراین توصیه می شود جهت اطمینان از تعمیر دستگاه خود با نمایندگی ال جی در اصفهان تماس بگیرید تا ضمن استفاده از قطعات اصلی از گارانتی تعمیر و خدمات آن برخوردار شوید.

ویژگی‌های تعمیرکار مجاز

استفاده از قطعات استاندارد

چون به انبارهای شرکت دسترسی دارد


امکان مراجعه مجدد

زیرا مکان مشخصی دارد و ارتباط برقرار کردن و پیگیری هرگونه سوال یا مشکلی ساده است.

اطلاع از جدیدترین روش‌های تعمیر

زیرا توسط مهندسین شرکت آموزش دیده است.


هزینه‌های استاندارد

چون تعرفه خدمات دارد و عملکرد و هزینه‌های دریافتی آن کنترل و بررسی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *