تعمیر شکستگی پنل تلویزیون ال جی

تعویض پنل شکسته تلویزیون ال جی

4,5
Rated 4,5 out of 5

تعمیر شکستگی پنل تلویزیون ال جی امکان پذیر است؟ آیا می‌شود پنل تلویزیون ال جی که شکسته است را تعمیر کرد؟ جواب این سوال و سوالاتی در این مورد را در این مطلب با هم مرور می کنیم.

ابتدا باید بدانیم که پنل چه ساختمان و اجزایی دارد. سپس با امکان تعمیر تلویزیون ال جی شکسته و تعویض پنل شکسته آشنا می‌شوید. همچنین مدت زمان مورد نیاز برای تعویض پنل و هزینه تعویض پنل و تعمیر شکستگی پنل تلویزیون ال جی صحبت می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

این مقاله ادامه مقالات آشنایی با تعمیر تلویزیون ال جی است.

برای آشنایی بیستر:

تعویض پنل شکسته تلویزیون ال جی

تعمیر پنل شکسته تلویزیون الجی

اجزا پنل تلویزیون ال جی

پنل تلویزیون بخش اصلی و مهم‌ترین قسمت هر تلویزیون ال ای دی  و ال سی دی است. در تلویزیون‌های ال جی پنل خاص این تلویزیون‌ها که تولید شرکت ال جی است استفاده می‌شود. این پنل‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که موجب شفافیت و کیفیت تصاویر فوق العاده‌ای شده است. در این پنل‌ها اجزا مختلفی جهت ایجاد تصویر وجود دارد. این قسمت‌ها عبارتند از: لیکوئید، دیپفیوزر، بک لایت و کابل‌های رابط.

برای آشنایی با وظایف هر کدام و ساختمان پنل تلویزیون:

ساختمان پنل تلویزیون

لیکوئید چیست؟

لیکوئید در واقع همان صفحه جلوی تلویزیون است که تصویر روی آن تشکیل می‌شود و شما آن را تماشا می‌کنید. صفحه لیکوئید در اکثر تلویزیون‌های ال جی با دست کشیدن روی تصویر قابل لمس است. این صفحه به ضربه و آب حساس است. اکثر پنل تلویزیون ال جی به شکلی طراحی شده است که نسبت به ضربه بیشترین مقاومت را دارد اما در صورتی که شدت ضربه زیاد باشد خواهد شکست. لیکوئید همان بخشی است که در اثر فشار زیاد یا ضربه دچار شکستگی شده و باید تعویض شود. به زبان ساده شکستگی پنل تلویزیون ال جی ایراد مروبط به قسمت لیکوئید پنل است.

برای آشنایی با لیکوئید بخوانید:

علائم شکستگی پنل تلویزیون ال جی

شکستگی پنل تلویزیون ال جی ایراد شایعی است اما با ایرادهای دیگر پنل معمولا اشتباه می‌شود. مثلا خرابی بک لایت، یا خطوط افقی یا عمودی ریختگی لیکوئید از جمله ایرادهایی است که در نگاه اول ممکن است با ایراد شکستگی پنل تلویزیون الجی شباهت ظاهری داشته باشد. در ادامه با هم مهم‌ترین نشانه‌های شکستگی پنل تلویزیون را بررسی می‌کنیم.

لکه‌های سیاه دایره‌ای

وجود لکه‌های سیاه دایره‌ای شکل بزرگ روی تصویر تلویزیون یکی از نشانه‌های شکستگی پنل است. نزدیکی این لکه‌ها به لبه‌های کناری تصویر یا زیر قاب جلویی تلویزیون احتمال شکستگی پنل را بیشتر می‌کند. ضربه‌های از کنار در پنل‌های جدید ال ای دی باعث این نوع از شکستگی در لیکوئید تلویزیون می‌شود. 

خطوط مورب

خطوط مورب یا تار عنکبوتی یکی از نشانه‌های حتمی شکستگی پنل است. این خطوط مورب همه به سمت یک نقطه که همان محل برخورد ضربه است کشیده شده‌اند. این خطوط به رنگ‌های متفاوت اند و در حالتی که تلویزیون روشن است تنها دیده می‌شوند. شما اگر در لحظه برخورد ضربه تلویزیون خاموش باشد متوجه این ایراد نمی‌شوید و تنها پس از روشن کردن آن خطوط مورب را خواهید دید. بی دقتی در جابجایی تلویزیون می تواند باعث این شکل از ایراد شود.

خطوط عمودی و افقی

وجود هم زمان خطوط عمودی و افقی می تواند علت شکستگی پنل باشد. اکثر مواقع بعد از ضربه خوردن این خطوط ایجاد می‌شود. این خط‌ها نیز فقط در طمان روشن بودن تلویزیون قابل دیدن است.این خط‌ها نازک است و در تعداد زیاد روی تصویر دیده می‌شود. ممکن است همراه این خطوط خط‌های مورب نیز وجود داشته باشد.

تعمیر پنل شکسته تلویزیون ال جی

آیا پنل شکسته تلویزیون ال جی قابل تعمیر است؟ 

با توجه به توضیحاتی که تا کنون دادیم پنل تلویزیون از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است و شکستگی پنل در واقع شکستگی لیکوئید آن است. تعمیر پنل به عنوان تعویض کردن بخش لیکوئید آن ممکن است اما تعمیر لیکوئید شکسته امکان پذیر نیست. در حال حاضر امکان تعمیر لیکوئید آبخورده و یا دارای خط و قعطی قابل تعمیر است اما شکستگی لیکوئید قابل تعمیر نیست.

بنابراین تنها راه استفاده مجدد از تلویزیون ال جی شکسته تعویض لیکوئید شکسته آن است. خوشبختانه امروزه  با وجود ارتباطات گسترده و خدمات فراوان جهت تلویزیون‌های ال جی امکان تعویض لیکوئید تلویزیون های ال جی با کمتری قیمت امکان‌پذیر است.

هزینه تعویض پنل شکسته تلویزیون ال جی

هزینه تعویض پنل شکسته تلویزیون ال جی به دو عامل اصلی بستگی دارد. اندازه صفحه نمایش یا اینچ تلویزیون که مشخص است که با افزایش اندازه صفحه هزینه پنل آن نیز بیشتر می‌شود. این ابعاد شامل 32، 42، 43، 47، 49، 55 و 65 است. تکنولوژی مورد استفاده در پنل تلویزیون نیز در قیمت بسیار موثر است. این تکنولوژی‌ها شامل Full LED، LCD، سه بعدی و 4K است. بسته به اندازه و نوع پنل برخی از پنل‌ها همیشه در بازار موجود نیست ولی برخی پنل‌ها بیشتر و سریع‌تر یافت می‌شود.

قیمت پنل‌های موجود در جدول زیر وجود دارد. این قیمت‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به روزرسانی می‌شود. باوجود این برای اطمینان از موجودی پنل مورد نیاز خود مدل تلویزیون ال جی خود را برای ما ارسال کنید تا از موجودی آن مطلع شوید.

هزینه تعویض پنل شکسته تلویزیون ال جی

نوع تلویزیون ال جیسایزهزینه تعویض پنل تلویزیون ال جی
تلویزیون ال ای دی LG۳۲ اینچ۳,۰۰۰,۰۰۰ تا ۳,۴۰۰,۰۰۰
تلویزیون ال ای دی LG۴۲ اینچ۵,۸۰۰,۰۰۰ تا ۶,۲۰۰,۰۰۰
تلویزیون فول اچ دی LG۴۳ اینچ۵,۸۰۰,۰۰۰ تا ۶,۲۰۰,۰۰۰
تلویزیون فول اچ دی LG۴۷ اینچ۶,۸۰۰,۰۰۰ تا ۷,۲۰۰,۰۰۰
تلویزیون فول اچ دی LG۴۹ اینچ۷,۸۰۰,۰۰۰ تا ۸,۲۰۰,۰۰۰
تلویزیون فول اچ دی LG۵۵ اینچ۹,۰۰۰,۰۰۰ تا ۹,۴۰۰,۰۰۰

تعویض پنل شکسته تلویزیون LG

تعویض پنل تلویزیون ال جی چگونه انجام می‌شود؟ برای تعویض پنل شکسته یا معیوب تلویزیون ال جی لازم است تا قاب‌های تلویزیون باز و پنل به طور کامل جدا شود. با توجه به شکننده بودن لیکوئید پنل باز و قیمت بالای آن این عمل باید در محیط کاملا مناسب و با دق ام شود. بنابرای تعویض پنل در دفتر تخصصی تعمیر و تعویض پنل نمایندگی ما انجام می‌شود.

مراحل تعویض پنل شکسته تلویزیون ال جی

شما لازم است تا ابتدا مدل دقیق تلویزیون ال جی خود را طی تماس با ما اعلام نماید. پس از بررسی مدل مربوطه و موجودی انبار با شما جهت انتقال تلویزیون هماهنگی لازم انجام می‌شود. پس از انتقال تلویزیون ال جی جهت تعویض پنل، بررسی نهایی روی نوع پنل انجام شده و پنل نو و جدید جایگزین خواهد شد. سپس دستگاه به مدت 4 ساعت جهت تست نهایی مورد بررسی نهایی قرار می‌گیرد.

مدت زمان تعویض پنل شکسته تلویزیون ال جی

مدت زمان تعویض پنل به اندازه پنل و موجودی انبارهای ما دارد. به طور کلی تعویض پنل بین نصف روز تا حداکثر 24 ساعت انجام می‌شود. یعنی همان روز یا نهایت تا روز کاری بعدی آماده خواهد بود.

بله. پنل‌های تعویضی تلویزیون‌های ال جی نو است و دارای روکش و برچسب است. از نظر اقتصادی تعویض پنل دست دون منطقی نیست.

تعویض پنل تلویزیون ال جی در کمتر از 24 ساعت انجام می‌شود و همان روز یا حداکثر روز کاری بعد تحویل شما خواهد شد.

لینک کوتاه: https://led-samsung.ir/?p=7355

نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی اصفهان

نمایندگی مجاز تعمیر تلویزیون ال جی در اصفهان در خمینی شهر