قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون
5,0
Rated 5,0 out of 5
5,0 از 5 ستاره (از 2 نظر)

علت قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

تصور کنید، شما در حال تماشای تلویزیون هستید. فیلم موردعلاقه‌تان را بادقت همراه خانواده تماشا می‌کنید که ناگهان تصویر تلویزیون قطع و وصل می‌شود. صدا و تصویر تلویزیون سامسونگ شما دائم قطع می‌شود. یا ممکن است پرش تصویر تلویزیون ال جی مشکل شماست؟ و شاید اصلاً قطع‌شدن تصویر تلویزیون سونی باعث ناراحتی شما شده است. با ما همراه باشید تا علت مشکل را با هم بررسی کنیم و راه‌حل آن را بیابید. با ما همراه باشید.

عیب‌یابی قطع‌شدن تصویر تلویزیون

تشخیص ایراد قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

ایراد ظاهری تلویزیون به این صورت است که تصویر به طور مرتب قطع و وصل می‌شود. ممکن است صدا هم قطع شود و یا فقط تصویر قطع و وصل شود. برخی این ایراد را به‌صورت پرش تصویر تلویزیون توضیح می‌دهند. این ایراد ظاهری دلائل متعددی دارد. مهم‌ترین دلائلی که باعث قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون می‌شود:

در ادامه بررسی می‌کنیم تا بتوانیم نوع ایراد و محل اصلی ایراد تلویزیون را تشخیص دهیم.

ایرادهای مشابه قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

باتوجه‌به آنچه دیدم، باتوجه‌به مارک و مدل تلویزیون ایراد قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون به دلائل گوناگونی اتفاق می‌افتد. مثلاً در تلویزیون ال جی مدل 42LN54000 یا 47LB56100  یا 55LB65200 خرابی بک لایت می‌تواند به این صورت باشد که در اوایل خرابی تصویر دائم قطع و وصل می‌شود. یا قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون سامسونگ مدل 40D5000 یا 48F5950 مربوط به خرابی آنتن یا خرابی در برد مین تلویزیون رایج‌تر است.

قطع و وصل تصویر

تفکیک ایراد پرش تصویر تلویزیون

تا این جا فهمیدیم که به تفکیک ایراد دقیق برای تشخیص عیب تلویزیون نیاز است. پس با هم تفکیک ایراد ظاهری قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون را انجام دهیم. سؤالات زیر را بادقت دنبال کنید:

  • بله: به مرحله 6 بروید.
  • خیر: به مرحله 7 بروید.
  • بله: به مرحله 8 بروید.
  • خیر: به مرحله 4 بروید.
  • بله: به مرحله 11 بروید.
  • خیر: به مرحله 5 بروید.
  • بله: به مرحله 11 بروید.
  • خیر: به مرحله 10 و 11 بروید.
  • بدون دستگاه جانبی مجدد امتحان کنید.
  • آنتن هوایی را بررسی کنید.

شناخت ایراد

پس از یافتن علت ایراد تلویزیون به بررسی دلایل رایج به‌وجودآمدن ایراد قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون می‌پردازیم.

خرابی آنتن

از لحاظ فنی آنتن شامل آنتن، سیم‌های آنتن و اتصالات آنها است. پس وقتی گفته می‌شود که آنتن خراب است؛ یعنی باید تمام این قسمت‌ها بررسی شود. خرابی آنتن تلویزیون و بی‌کیفیت بودن سیگنال دریافتی به شکل‌های مختلفی در تلویزیون دیده می‌شود. شطرنجی شدن تصویر، پرش آنتن، عدم نمایش صدا و تصویر، قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون، پرش تصویر تلویزیون و قطع و وصل شدن صدا و تصویر تلویزیون از جمله نشانه‌های این ایراد است.

ایراد برد مین

درصورتی‌که همه قسمت‌های تلویزیون سالم است و تلویزیون با آنتن‌های متفاوت همچنان ایراد دارد، پس حتماً ایراد از برد مین تلویزیون است. همان‌طور که در تعمیر مین برد تلویزیون توضیح دادیم، مین برد از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. یکی از این قسمت‌ها تیونر است که وظیفه گیرندگی سیگنال‌های تلویزیونی ورودی از آنتن را دارد. این بخش به دلایل مختلف از جمله رعدوبرق، ولتاژ ورودی نامتعارف یا شوک ولتاژ ناشی از دستگاه‌های جانبی ممکن است آسیب ببیند.

خرابی برد تغذیه

ایراد قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون در مواد کمی ممکن است به دلیل خرابی قطعات برد تغذیه باشد. به طور معمول خرابی برد تغذیه باعث خرابی در قسمت‌های دیگر تلویزیون نیز خواهد شد. در صورت خرابی برد تغذیه بررسی قطعات معیوب و مرحله تست دستگاه باید بادقت بیشتری انجام شود.

تعمیر برد تغذیه
برد مین

رفع ایراد قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

باتوجه‌به دلایل بسیار متفاوت ایراد پرش تصویر در تلویزیون‌های ال‌ای‌دی به هم راه‌های رفع ایراد برای هر ایراد فنی متفاوت را بررسی می‌کنیم.

نصب صحیح آنتن هوایی

نحوه نصب و تنظیم کانال‌های دریافتی همچنین توجه به عدم اتصال رشته‌های سیم آنتن و اتصالات باعث می‌شود که سیگنال دریافتی باکیفیت باشد. برای اطلاعات بیشتر مطلب نصب آنتن دیجیتال تلویزیون را ببینید.

درصورتی‌که طبق راهنمای عیب‌یابی در این صفحه به نتیجه رسیده‌اید که ایراد از برد مین تلویزیون شما است باید دستگاه شما حتماً توسط یک تعمیرکار متخصص و باتجربه بازدید و تعمیر شود. تعمیر برد مین درصورتی‌که به‌صورت اصولی و درست انجام نشود می‌تواند خسارت غیرقابل‌برگشت داشته باشد و مجبور به تعویض برد مین خواهید شد.

تعمیر برد تغذیه

عیب‌یابی بخش برد تغذیه و تعمیر آن چندان کار مشکلی نیست و تعمیرکار مجرب می‌تواند آن را انجام دهد؛ اما همان‌طور که گفتیم خرابی برد تغذیه بر بقیه بخش‌ها تأثیر می‌گذارد و باید مطمئن شد که بقیه قسمت‌های تلویزیون آسیب‌ندیده است.

هزینه تعمیر قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

هزینه تعمیر ایراد قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون باتوجه‌به عیب‌یابی دستگاه بسیار متفاوت است. توصیه می‌شود طبق مراحل عیب‌یابی در این صفحه ابتدا از نوع ایراد مطمئن شوید. درصورتی‌که ایراد از آنتن و یا اتصالات است خودتان به‌راحتی می‌توانید آن را اصلاح کنید. درصورتی‌که نیاز به کمک دارید ما از تماس شما خوشحال می‌شویم.

راه‌های جلوگیری از ایجاد ایراد قطع‌شدن صدا و تصویر تلویزیون

قطع و وصل آنتن
  • در صورت خرابی آنتن نسبت به سرویس مجموعه آنتن شامل آنتن، سیم آنتن، سر فیش‌های آنتن و تقویت‌کننده اقدام کنید. از دستگاه با ایراد آنتن به‌صورت طولانی استفاده نکنید.
  • تلویزیون را در حالت بدون تصویر و بدون استفاده روشن رها نکنید.
  • از محافظ برق مناسب و مطمئن استفاده کنید.

سوالات متداول قطع شدن صدا و تصویر تلویزیون

هر یک از ایرادهای خرابی آنتن گیرنده، خاموش و روشن شدن تلویزیون، خرابی بک لایت، خرابی برد تغذیه، خرابی برد مین می‌تواند علت این ایراد ظاهری باشد. لطفاً بخش عیب‌یابی را ببینید.

هزینه ایراد پرش تصویر باتوجه‌به منبع ایراد بسیار متفاوت است. ابتدا مطمئن شوید که ایراد از آنتن هوایی نیست. سپس با ما تماس بگیرید.

نمایندگی تعمیر تلویزیون جعفری 

تعمیر تلویزیون با بهترین کیفیت و کم ترین قیمت

تماس بگیرید

دیدگاه (2)

  • داود فوریه 8, 2024 پاسخ

    سلام. تلویزیون lcd ۳۲ اینچ داریم مال سال ۸۸ هست. اخیرا تصویرش از قسمت بک لایت خاموش میشه یعنی تصویر کانال بصورت کم نور مشخصه و وقتی تلویزیون رو خاموش میکنم چند دقیقه مجددا روشن میکنیم خوب میشه و هی تکرار میشه این داستان. یکی میگفت ترانس بوردش مشکل داره. مشخصه کدوم قطعه بورد مشکل داره؟ از نظر ظاهری سالم هستند قطعات.

    • محمد جعفری فوریه 14, 2024 پاسخ

      سلام
      هم می تونه ایراد از برد باشه هم از بک لایت ها. چون جنس بک لایت ها با ال ای دی متفاوت است ظاهر ایراد با هم متفاوت است. آدرس به ایتا نمایندگی ارسال کنید تا برای بازدید هماهنگ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
  • تلفن: ۳۳۶۷۸۸۳۳-۰۳۱ - ۳۳۵۱۶۸۴۴-۰۳۱ - ۰۹۱۳۲۱۱۰۲۸۰
  • ساعات / روز کاری: ۹:۰۰ - ۱۳:۰۰ | ۱۶:۰۰ - ۲۱:۰۰