تعویض و تعمیر مین برد تلویزیون

خدمات تعمیر مین برد تلویزیون

خمینی شهر و اصفهان

با ما تماس بگیرید

تعویض و تعمیر مین برد تلویزیون
5,0
Rated 5,0 out of 5

عیب یابی ، تعویض و تعمیر مین برد تلویزیون ها که مسئولیت پردازش تصویر و صدا را بر عهده دارد، نیازمند مهارت و تجربه افراد متخصص و ماهر است. ما در نمایندگی جعفری به عنوان نمایندگی مجاز و رسمی انواع مدل های تلویزیون LED و LCD از جمله سامسونگ، ال جی، هایسنس، جی پلاس، آیوا، مجیک، شهاب، بلست و بسیاری دیگر از مدل‌ها،  طی سال‌ها تعمیر انواع تلویزیون های مشتریان عزیز خود و مواجهه با انواع خرابی ها به ویژه خرابی های مین برد تلویزیون، به کمک  ابزارآلات و دستگاه‌های به‌روز و  رایج در این حوزه، ارائه دهنده‌ی خدمات تعمیرات به شما هستیم.

در صورت نیاز به خدمات تعمیر می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

[trustindex no-registration=google]

با ما تماس بگیرید

03133516844

مین برد و اجزای آن

یکی از مهم‌ترین بخش‌های تلویزیون مین برد است. مین برد تلویزیون یا مادربورد، مسئولیت پردازش تصویر و صدا را برعهده دارد و خرابی آن با منجر به مشکلات عمده‌ای از جمله عدم روشن شدن تلویزیون و یا نبود صدا خواهد شد.

آشنایی با این برد می‌تواند روند تشخیص نقص و شرح آن به تعمیرکاران را برای شما آسان کند. البته تشخیص اصلی خرابی دستگاه شما بر عهده‌ی تعمیرکاران است، با این حال آشنایی با این برد و مشکلات آن خالی از لطف نیست.

به‌طور کلی این برد شامل آی سی CPU، آی سی SRAM، آی سی NAND، آی سی EEPROM ، آی سی آمپلی فایر، آی سی رگولاتور، پورت‌های USB، HDMI، آنتن، فیش‌های AV و component، LVDS و Optical، LAN می‌باشد. هر یک از پورت‌های این برد، به قسمت CPU متصل هستند.

وظایف پورت ها و آی سی های برد

مین برد تلویزیون و اجزای آن
برد دستگاه

نحوه‌ی عملکرد تلویزیون

CPU برای انجام عملیات و راه اندازی نیازمند ولتاژی بین 3.03 – 5 از برد پاور می‌باشد.

پس از ورود سیگنال‌ها از طریق آنتن به مین برد، در ابتدا توسط CPU مورد پردازش قرار می‌گیرند و در آخر توسط پورت خروجی LVDS دستگاه به برد تیکان (T-CON) منتقل می‌شوند. برد تیکان نیز در نهایت تصویر موردنظر را بر روی صفحه نمایش تلویزیون نشان می‌دهد.

انواع مین برد

مین هایی که در بازار وجود دارند، به دو دسته‌ی کلی تقسیم می شوند:

  • مین هایی که برد پاور در آن‌ها قرار گرفته است
  • مین هایی که برد پاور بر روی آن‌ها قرار نگرفته و به‌‎صورت مستقل است.

خرابی بردهای پاور نسبت به مین بیشتر است. به همین دلیل دستگاه‌هایی که مین بردها و پاور در آن اجماع  شده‌اند، قیمت پایین‌تری نسبت به دستگاه‌هایی دارند که برد مین و برد پاور، دو برد مستقل از هم هستند. در رابطه با خرابی این دو نوع برد نیز می‌توان گفت که خرابی برد مین نسبت به برد پاور بیشتر است. دلیل آن هم این است که هر گونه خرابی در CPU و پاور دستگاه، باعث سوختگی و خرابی کلی برد شده و به همین جهت نیازمند تعویض خواهد بود.

خدمات ما در این زمینه

ما در نمایندگی نصب و تعمیر تلویزیون جعفری، مین بردهایی را که پاور بر روی آن قرار گرفته و احتمال خرابی آن‌ها بیشتر است، به جای تعویض که هزینه‌های بیشتری را به مشتری متحمل می‌کند، تعمیر خواهیم کرد. کار تعمیر این خرابی ها با به‌کارگیری بهترین ابزارهایی چون اسیلوسکوپ، Heaterها و دستگاه‌هایی چون BGA انجام خواهد شد.

خرابی مین برد

خرابی های مین برد در دو بخش رخ می‌دهند:

CPU

ورودی ها

نشانی های خرابی مین برد

دلایل خرابی

تعمیر مین برد توسط نمایندگی جعفری

همان‌طور که متوجه شدید خرابی مین برد تلویزیون می‌تواند به دلیل خرابی و ایجاد مشکل در CPU و یا به دلیل مشکل در یکی از پورت‌های متصل به این برد رخ دهد.

CPU در برد مین هر تلویزیونی متفاوت است. به همین در صورت بروز مشکل یا سوختی CPU، تعویض یا تعمیر آن نیز باید براساس برند مربوطه انجام شود.

در نمایندگی جعفری قادریم CPUهای سوخته را با دستگاه‌های تعویض چیپ BGA جایگزین کنیم و تعمیرات هر بخش از مین برد را با توجه به برند تلویزیون انجام دهیم.

تمامی روند تعویض و تعمیر مین برد تلویزیون شما با  قیمتی مناسب، سرعت و دقت بالا انجام شده و تحویل شما عزیزان داده خواهد شد.