تلویزیون سامسونگ
5,0
Rated 5,0 out of 5
5,0 از 5 ستاره (از 1 نظر)
تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سامسونگ شما خاموش و روشن می‌شود؟ دنبال یافتن علت خاموش و روشن شدن هستید؟ همراه ما باشید تا علت خرابی، راه‌های عیب‌یابی و شیوه‌های تعمیر و رفع عیب آن آشنا شوید.

ادامه مطالب تعمیر تلویزیون سامسونگ به تشریح دقیق ایراد خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ می‌پردازیم. اگر مطالب قبلی را نخوانده‌اید برای درک دقیق مطالب مطالعه کنید.

تلویزیون سامسونگ (همانند بسیاری از لوازم برقی) بر اثر کارکرد به مرور زمان یا شرایط خاص دچار ایرادهایی می‌شوند. یکی از رایج ترین ایراد‌ها در اکثر تلویزیون ال ای دی (LED) ایراد خاموش و روشن شدن مکرر تلویزیون سامسونگ است. در ادامه شما با حالت‌های مختلف ایراد خاموش و روشن تلویزیون سامسونگ آشنا شده و می‌توانید ایراد را تشخیص داده و برای حالت‌های مختلف راه حل مناسب انتخاب کنید. می‌دانید که عیب خاموش و روشن در تمام برندهای تلویزیون ال ای دی از جمله ال جی، سونی، هایسنس و … دیده می‌شود.

خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ

عیب‌یابی: روش تشخیص خاموش و روشن شدن

بخش اول: اولین مرحله از تعمیر تلویزیون عیب‌یابی صحیح است. عیب‌یابی یعنی تشخیص صحیح ایراد و قطعه‌ای که باعث ایجاد ایراد شده است. تشخیص خاموش و روشن شدن تلویزیون ال ای دی کار بسیار ساده‌ای است تنها باید مراقب بود که با ایراد قطع و وصل شدن تصویر اشتباه نشود. این حالت معمولا برای تلویزیون‌هایی پیش می آید که صدا دارند ولی تصویر ندارند. برای تشخیص اینکه تلویزیون خاموش و روشن می شود یا نه، دقت کنید که هنگام روشن شدن تلویزیون آیا مجدد لوگو دستگاه نمایش داده می‌شود یا خیر؟ یعنی هنگام روشن شدن تلویزیون آیا مجدد لوگو سامسونگ یا اسمارت روی صفحه تلویزیون دیده می‌شود؟

بخش دوم: وقتی توانستید ایراد خاموش و روشن شدن را صحیح تشخیص دهید حالا باید منبع ایجاد ایراد را مشخص کنیم. نکات زیر می‌تواند به شما در یافتن علت خرابی تلویزیون‌تان کمک کند.

نکاتی مهم:

  1. مدل تلویزویون ال ای دی سامسونگ: در برخی مدل های خاص ایراد متفاوت است. مثلا برخی از مدل‌ها مثل 40ES770 یا 46ES770 ایراد از پاور، مین یا وای‌فای است.
  2. نوع محافظ برق متصل به تلویزیون: برای اطمینان تلویزیون سامسونگ را مستقیم به برق شهر وصل کنید.
  3. اتصال صحیح و محکم سیم برق به تلویزیون: در موارد نادر قطعی کابل برق علت این ایراد است.
  4. عدم اتصال دستگاه جانبی به سامسونگ شما: بعد از مشاهده ایراد LED سامسونگ را خاموش کرده و کابل‌های ورودی مثل AV، HDMI را از تلویزیون جدا کنید و سپس تلویزیون را روشن کنید. آیا همچنان تلویزیون سامسونگ شما خاموش و روشن می‌شود؟

شناخت ایراد: آشنایی با ایراد

پس از عیب‌یابی، حالا نوبت به شناخت ایراد می‌رسد. ایراد خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ همان طور که گفته شد بر اثر خرابی برد پاور، برد مین یا بردهای جانبی مثل برد وای‌فای اتفاق می‌افتد. رایج‌ترین دلیل این ایراد خرابی برد پاور یا تغذیه است.

خرابی برد تغذیه

برد پاور قسمت اصلی ورودی برق تلویزیون شما است. به بیان دیگر برد پاور محلی است که سیم برق تلویزیون شما به تلویزیون متصل می‌شود و وظیفه تامین جریان مطمئن برق برای بقیه قسمت‌های دستگاه را تامین می‌کند.

خرابی برد مین
برد پاور

اگر ایراد به دلیل خرابی برد پاور تلویزیون سامسونگ باشد در 95 درصد موارد قابل تعمیر بوده و هزینه‌زیادی ندارد، ولی در برخی موارد متاسفانه بر اثر تعمیر غیر اصولی و دستکاری توسط افراد بی‌تجربه این برد قابل تعمیر نبوده که باید برد دستگاه به صورت کامل تعویض گردد. (در تلویزیون سامسونگ‌ مثل مدل 40F5550، 40F5570 و 40F5590)

خرابی برد مین

در مواردی ایراد به دلیل خرابی برد مین LED است که در این موارد منجر به تعویض کامل برد مین می‌شود. البته در چند سال اخیر با وجود تکنیک‌ها و دستگاه‌های مدرن، تعمیر برد مین نیز پیشرفته کرده و به سطح اطمینان قابل توجهی رسیده است. در مدل‌های سامسونگ UA40D5590 و UA46D5590 و UA46D6920 ایراد از برد مین و خرابی ای سی ناند است، برد مین قابل تعمیر است.

برد مین
برد مین

رفع ایراد: تعمیر تلویزیون سامسونگ که خاموش و روشن می‌شود

مرحله اصلی تعمیر تلویزیون مرحله رفع ایراد است. رفع ایراد خاموش و روشن تلویزیون با توجه به نکات گفته شده در بالا در موارد خرابی محافظ برق، ایراد اتصالات و یا خرابی کابل‌ها و وسایل جانبی توسط خودتان قابل رفع است.

لطفا قبل از تماس با تعمیرکار نماینگی مراحل زیر را انجام دهید:

  • تلویزیون را مستقیم به برق متصل کنید.
  • سیم برق پشت تلویزیون را به آرامی به داخل فشار دهید و مطمئن شوید که شل نباشد.
  • تمام وسایل متصل به تلویزیون را از آن جدا کنید. مثل فلش، کابل‌های HDMI، AV و …

در صورتی که با انجام کارهای گفته شده ایراد برطرف نشد، تلویزیون باید توسط تعمیرکار نمایندگی سامسونگ بررسی و تعمیر گردد. 

توصیه می شود: برای جلوگیری از این ایراد از محافظ برق مخصوص تلویزیون بر سر راه دستگاه استفاده کنید.

اگر لوگو سامسونگ یا اسمارت نمایش داده شود دستگاه در حال خاموش و روشن شدن است و باید آن را از برق خارج کرده و با تعمیرکار نمایندگی سامسونگ تماس بگیرید. لطفا قبل از ارتباط با ما به مدت زمان روشن ماندن تلویزیون دقت کنید. این نکته می‌تواند در یافتن علت خرابی تلویزیون ال ای دی کمک کننده باشد.

در صورت داشتن هر سوال یا مشکل از روش‌های زیر با ما تماس بگیرید، یا زیر همین صفحه پیام بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
  • تلفن: ۳۳۶۷۸۸۳۳-۰۳۱ - ۳۳۵۱۶۸۴۴-۰۳۱ - ۰۹۱۳۲۱۱۰۲۸۰
  • ساعات / روز کاری: ۹:۰۰ - ۱۳:۰۰ | ۱۶:۰۰ - ۲۱:۰۰