آبی شدن تصویر تلویزیون ال‌جی
5,0
Rated 5,0 out of 5
5,0 از 5 ستاره (از 1 نظر)

کم شدن نور صفحه تلویزیون یک ایراد نسبتا رایج و قابل حل است ولی در ابتدا باید تشخیص داد که این مشکل از کدام قسمت است؟ آیا تنها یک تغییر در تنظیمات است؟ دلیل پیشامد این مشکل چیست؟ و آیا اصلا قابل تعمیر هست؟ برای اینکه با این سوالات ذهن خود را آزار ندهید و زود تر از مشکل بزرگ خرابی تلویزیون راحت شوید با ما باشید که قصد داریم شما را با مطالب به روز و کارآمد، راهنمایی و هدایت کنیم.

ایراد چگونه پیش می آید؟

این مشکل ممکن است زمانی که در حال تماشای ال ای دی هستید و یا هنگامی که ال ای دی را خاموش کرده اید و مجددا روشن می کنید نور صفحه ال ای دی کم شده باشد. البته نباید از این نکته صرف نظر کرد که ممکن است شما در تنظیمات ال ای دی تغییراتی اعمال کرده باشید که باعث ایجاد این مشکل شده باشد. البته اگر تلویزیون شما اصلا تصویر ندارد و صدای آن نیز به گوش نمی رسد باید این مشکل را در صفحه ال ای دی روشن نمی شود پیگیری کنید.

آیا واقعا ال ای دی تلویزیون خراب است؟

برای اینکه بتوانیم شما را بهتر و صحیح تر راهنمایی کنیم باید بتوانید طبق موارد و اطلاعاتی که به شما ارائه می شود تشخیص دهید ایراد تلویزیون شما از کدام قسمت ال ای دی می باشد. یکی از ایراداتی که ممکن است برای تلویزیون ال ای دی شما پیش آمده باشد این است که نور صفحه کم شده باشد ولی نه به میزان بسیار زیاد، ابتدا به قسمت تنطیمات تلویزیون ال ای دی خود رفته و وضعیت تصویر را در حالت استاندارد قرار دهید. اگر بعد از چند دقیقه همچنان حس می کنید تصویر کم نور است باید مطمئا شوید که حسگرهای صرفه جویی در دستگاه روشن نباشد. در تنظیمات به دنبال گزینه ی صرفه جویی انرژی بگردید (همه تلویزیون ها این گزینه را ندارند.) و صرفه جویی انرژی را خاموش کنید. خب احتمالا مشکل شما حل شده ولی باز هستند تلویزیون هایی که مشکل آنها از تنظیمات نیست و تلویزیون خراب شده است که در این موارد بهتر است به مقاله صدا دارد تصویر ندارد سر بزنید و آن را مطالعه کنید.

نور
ال ای دی

علل کم شدن نور صفحه نمایش تلویزیون

اگر کم نور شدن ال ای دی شما با تغییرات قسمت تنظیمات حل نشد و در واقع مشکل آن با برگشت تنظیمات به حالت اولیه (یا تنظیمات کارخانه) حل نشد، باید به دنبال دلیل خراب شدن تلویزیون بود. شایع ترین دلیل برای خرابی تلویزیون ال ای دی طی شدن عمر مفید قطعات اصلی دستگاه به ویژه بک لایت آن می باشد که خواه نا خواه پس از مدتی مشکل پیش می آید. دلایل دیگری برای تشدید این مشکل و کم کردن زمان عمر مفید وجود دارد مانند استفاده مداوم از ال ای دی در طول شبانه روز، یا باقی ماندن در حالت روشن و بدون تصویر تلویزیون مثلا دستگاه جانبی متصل مثل گیرنده یا اندورید باکس یا فلش را خاموش کرده اید اما خاموش کردن تلویزیون را فراموش کرده اید.

به طور خلاصه وقتی به دلایل سخت افزاری تصویر کم نور می شود دلیل آن خرابی قطعات داخلی پنل تلویزیون است و باید برای حل مشکل حتما توسط تنکسین های قابل اعتماد مورد بازدید قرار گیرد.

در صورتی که مراحل بالا مشکل شما را حل نکرد می توانید به سادگی و با پر کردن فرم درخواست تعمیر در محل از نظرات کارشناسان نمایندگی خدمات جعفری برای حل مشکل خود بهره مند شوید.

شماره: ۰۹۱۳۲۱۱۰۲۸۰
واتساپ:
یا فرم زیر را کامل کنید تا ما با شما تماس بگیریم.

[contact-form-7 id=”862″ title=”درخواست تماس”]

ما کمک می کنیم تا:

ما در مجتمع نمایندگی خدمات جعفری به منظور راحتی شما ساکنان استان برزگ اصفهان با استفاده از برترین تعمیرکاران سعی در تعمیر و ارائه خدمات به شما با کمترین هزینه ممکن را داریم و بدین منظور شما را با مراحل تعمیر دستگاه در مجتمع نمایندگی خدمات جعفری آشنا می کنیم:

  1. تماس با ما
  2. عیب یابی و مشاهده ایراد در محل
  3. بررسی فنی و اعلام نظر کارشناسی درباره ایراد و اعلام هزینه
  4. تعمیر قطعه آسیب دیده و در صورت نیاز یا صلاح دید مشتری تعویض قطعه
  5. تحویل ال ای دی به مشتری

برای ایراد نور صفحه ال ای دی کم شده مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تنظیمات را بررسی کنید که نور تصویر کم نشده باشد و گزینه صرفه جویی روشن نباشد.
  2. مطمئن شوید که ایراد از تلویزیون ال ای دی باشد.
  3. برای حل مشکل با ما در تماس باشید.
  4. در صورت وجود مشکل و یا ابهام با تلفن 09132110280 تماس بگیرید

شماره: 09132110280

توصیه ها:

حتما به منظور خرابی دیرتر ال ای دی شما مدت زمان استفاده از آن را کاسته و پس از مدتی استفاده کمی به تلویزیون استراحت دهید و در صورت امکان نور دستگاه را در قسمت تنظیمات در حالت استاندارد قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
  • تلفن: ۳۳۶۷۸۸۳۳-۰۳۱ - ۳۳۵۱۶۸۴۴-۰۳۱ - ۰۹۱۳۲۱۱۰۲۸۰
  • ساعات / روز کاری: ۹:۰۰ - ۱۳:۰۰ | ۱۶:۰۰ - ۲۱:۰۰