تعمیر آبخوردگی پنل تلویزیون
5,0
Rated 5,0 out of 5
5,0 از 5 ستاره (از 1 نظر)

صفحه تلویزیون ال ای دی سفید شده است؟ یک نوار بزرگ از بالا تا پایین تصویر افتاده است؟ بچه ها یا خودتان بی احتیاطی کرده اید و به تلویزیون آب ریخته اید و نگران خراب شدن آن هستید؟ با ما همراه باشید تا با ایراد آبخوردگی تلویزیون ال ای دی آشنا بشوید و علت اینکه چرا آب حتی به مقدار کم می تواند تلویزیون شما را خراب کند آشنا شوید. همچنین از جدیدترین راهکارها و روش های رفع ایراد و تعمیر آبخوردگی تلویزیون های ال ای دی انواع برندهای موجود در بازار ایران از جمله سونی، سامسونگ، ال جی، هایسنس، بلست، مجیک، اسنوا، ایکس ویژن و …. مطلع شوید.

این صفحه با تغییر روش ها تکنیک ها و ابزارهای رفع ایراد آبخوردگی تلویزیون ال ای دی به روزرسانی می شود.

با نزدیک شدن به سال نو و شروع خانه تکانی ها تلویزیون هم باید تمیز شود و برای تمیز کردن خانه، باید جابه جا شود ولی آیا روش های صحیح این کار را بلدید؟ نگران آبخوردگی ال ای دی هستید؟ بهترین نحوه ی تمیز کردن را بلدید؟ با چگونگی جابجایی آشنایی دارید؟ خوب اگر با این موارد آشنایی ندارید حتما در صفحه آموزش تمیز کردن ال ای دی مطالعه کنید و سپس در اینجا با ما مشکلات ناشی از بلد نبودن این موارد را ببینید.

بیشتر بدانید: هزینه تعمیر آبخورگی تلویزیون سامسونگ

ایراد های احتمالی ناشی از تمیزکاری و جا به جایی:

1)شکستگی پنل دستگاه ال ای دی : این مورد مواقعی اتفتق می افتد که هنگام حمل به پنل دستگاه فشار وارد شود و یا ضربه ای بخورد. به دلیل گستردگی این مبحث می توانید کامل تر در مقاله شکستگی پنل مطالعه نمایید.

2)آبخوردگی : نزدیکی کمی آب و یا مواد شوینده به دستگاه که باعث خرابی پنل دستگاه می شود

آبخوردگی ال ای دی یعنی چه؟!

تکنولوژی بکار رفته در تلویزیون های ال ای دی و بویژه در لیکویید پنل های ال ای دی باعث حساسیت و ظرافت بسیاری در این دستگاه ها شده است. بنابراین در همه دستگاه هایی که از لیکویید های ال ای دی بهره می برند حساسیت به رطوب و آب زیاد است و تماس کمترین میزان از آب یا رطوبت قابل توجه باعث خرابی آن ها می شود. این ایراد را با اصطلاح “آبخوردگی” مشهور شده است.

ایراد آبخوردگی نه به دلیل ریختن مقدار زیادی آب که به دلیل رسیدن حتی رطوبت بسیار کم به دستگاه و مخصوصا قسمت پایینی پنل دستگاه پیش می آید. که این مشکل یکی از مشکلات رایج می باشد. این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که در قسمت پایینی پنل ال ای دی  میلیون ها سیم در برد آدرس وجود دارد که در فاصله بسیار کمی از یکدیگر قرار گرفته اند پس با رسیدن مقداری رطوبت این قسمت اتصال کوتاه شده و سوفاته می شود و مشکل در تصویر ایجاد می شود.

آبخوردگی
سولفاته برد آدرس

مهم ترین عواملی که باعث آبخوردگی:

  1. کشیدن دستمال های خیس به پنل دستگاه جهت تمیز کردن آن: استفاده از آب یا آبپاش برای تمیزکردن صفحه نمایش های ال ای دی مناسب نیست و باعث خرابی آن می شود. همچنین الکل و محلول های بر پایه الکل هم برای تمیزکردن صفحه نمایش اصلا مناسب نیست. تنها از دستمال مرطوب به مایع مخصوص شستشو کافی است.
  2. پاشیدن آب توسط کودکان به پنل ال ای دی: تلویزیون های بزرگ و در سطح پایین برای کودکان بسیار جذاب است.
  3. قرار گرفتن در معرض باد مستقیم کولر آبی: در مواردی مشاهده شده است که قرار گرفتن تلویزیون در معرض باد کولرهای آبی که در سطح پایین نصب شده اند باعث ایجاد آبخوردگی می شود.

علائم آبخوردگی:

از مهم ترین نشانه های آبخوردگی ال ای دی ها:

  1. سفید شدن تصویر
  2. نوارهای ضخیم عمودی روی تصویر معمولا سفید رنگ
  3. باندهای کم نور عمودی روی صفحه
  4. خط های رنگی در یک محدوده مشخص روی تصویر به صورت عمودی
  5. نداشتن تصویر

هنگام رسیدن رطوبت ویا آب به دستگاه معمولا همان لحظه و یا چد ساعت تا چند روز بعد بر روی دستگاه خطوط کلفتی (باند) به صورت عمودی بر روی دستگاه می افتد. البته اگر مقدار رطوبت و یا آبخوردگی زیاد باشد پنل دستگاه به طور کلی نمایش نمی دهد.

آبخوردگی
ایراد آب خوردگی

حال فرض کنیم که دستگاه آب خورد، حالا چه کاری باید انجام داد؟

به هنگام بروز این مشکل و اطلاع از آبخوردگی سریعا دستگاه را از برق خارج کرده و مدتی آن را به برق نمی زنید سپس مجددا دستگاه را به برق بزنید اگر هنوز آثاری از آن روی دستگاه وجود داشت سریعا آن را از برق خارج کرده و جهت تعمیر به نمایندگی مراجعه کنید.

شماره: ۰۹۱۳۲۱۱۰۲۸۰
واتساپ:
یا فرم زیر را کامل کنید تا ما با شما تماس بگیریم.

[contact-form-7 id=”862″ title=”درخواست تماس”]

راه های جلوگیری از آبخوردگی

  1. نصب دیواری : با نصب دستگاه ال ای دی خود به دیوار می توانید تا حد بسیار زیادی از این موارد جلوگیری کنید.
  2. گلس محافظ : گلس محافظ هم برای جلوگیری از ضربه خوردن به دستگاه و هم برای جلوگیری از آب خوردگی دستگاه استفاده می شود که احتمال موارد فوق را بسیار کاهش می دهد.
  3. تمیزکننده : یادگیری نحوه استفاده صحیح و استفاده از تمیزکننده می تواند از این مشکل جلوگیری کند.
  4. نصب دیواری : با نصب دستگاه ال ای دی خود به دیوار می توانید تا حد بسیار زیادی از این موارد جلوگیری کنید.
  5. گلس محافظ : گلس محافظ هم برای جلوگیری از ضربه خوردن به دستگاه و هم برای جلوگیری از آب خوردگی دستگاه استفاده می شود که احتمال موارد فوق را بسیار کاهش می دهد.
  6. تمیزکننده : یادگیری نحوه استفاده صحیح و استفاده از تمیزکننده می تواند از این مشکل جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
  • تلفن: ۳۳۶۷۸۸۳۳-۰۳۱ - ۳۳۵۱۶۸۴۴-۰۳۱ - ۰۹۱۳۲۱۱۰۲۸۰
  • ساعات / روز کاری: ۹:۰۰ - ۱۳:۰۰ | ۱۶:۰۰ - ۲۱:۰۰