هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ در اصفهان چقدر است؟

تعمیر بک لایت تلویزیون Samsung

تلویزیون‌های سامسونگ تصویر روشن و جذابی دارند. برای روشنایی تصویر در این تلویزیون‌ها از بک لایت (نور زمینه) خاصی استفاده می‌شود. این قطعات در همه تلویزیون‌های ال ای دی و ال سی دی وجود دارد، اما در تلویزیون سامسونگ نوع بک لایت با بقیه متفاوت و خاص این تلویزیون‌ها است. این ویژگی باعث شده است تا این مطلب را برای شما بنویسم و برایتان درباره هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ در اصفهان توضیح بدهم.

تشخیص خرابی بک لایت درست است؟

نور پس‌زمینه یا بک لایت (Backlight) یکی از قسمت‌های اصلی تلویزیون ال ای دی است. این قسمت از پنل تلویزیون وظیفه ایجاد نور و روشن کردن تصویر تلویزیون را دارد. در مقاله ساختمان تلویزیون ال ای دی مفصل برایتان توضیح داده‌ام که بک لایت کجا قرار دارد و چگونه عمل می‌کند.

همان طور که می‌دانید، خرابی بک لایت ایرادهای متفاوتی در تصویر تلویزیون‌های سامسونگ ایجاد می‌کند. مثل:

  • نداشتن تصویر و داشتن صدا
  • کم نور شدن بخشی از تصویر
  • ایجاد لکه‌های روشن در تصویر
  • مشاهده لکه‌های تاریک در تصویر

این‌ها مهم‌ترین علائم خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ است. نکته مهم این است که این ایرادها می‌تواند به دلائل دیگری غیر از خرابی بک لایت در تلویزیون‌های سامسونگ هم ایجاد شود. مثل آبخوردگی، شکستگی، وجود گرد و غبار و …. پس قبل از تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ لازم است تا تشخیص ایراد درستی انجام دهید.

آشنایی با بک لایت تلویزیون سامسونگ

با شناخت نوع بک لایت تلویزیون خود بهتر می‌توانید هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون خود را مشخص کنید. تلویزیون‌های سامسونگ از انواع متفاوتی از بک لایت بهره می‌برند. در تلویزیون‌های ال سی دی سامسونگ از بک لایت‌های فلورسنت استفاده شده است. اما در تلویزیون‌های LED سامسونگ از دو دسته کلی بک لایت استفاده می‌شود: بک لایت خطی و بک لایت لبه‌ای.

بک لایت خطی شامل تعداد 3 تا 7 خط از لامپ‌های ال ای دی سری در یک لاین است. وقتی این بک لایت ها خراب می‌شود ایرادهای متفاوی بر روی تلویزیون‌های سامسونگ ایجاد می‌کند. لکه های تیره و روشن، کم شدن نور بخشی از تصویر و سیاه شدن تصویر.

بک لایت لبه‌ای شامل یک رشته از لامپ‌های ال ای دی پر قدرت و کنار هم است. خرابی این نوع بک لایت معمولا به صورت نداشتن تصویر یا تاریک شدن قسمت بالایی تصویر دیده می‌شود. در این مطلب برای بک لایت در تلویزیون‌های LED بیشتر صحبت کرده ایم.

تصویر ندارد- خرابی بک لایت

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ: چالش‌ها و راه‌حل‌ها

برای تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ دو راه کلی پیش روی شما است:

  1. تعمیر بک لایت توسط خودتان: این روش از نظر هزینه مقرون به صرفه است، اما چالش‌ها و خطرات خاص خود را دارد. شما می‌توانید با تهیه بک لایت از بازار و باز کردن تلویزیون بک لایت آن را خودتان تعویض کنید. شرایط لازم برای این کار شامل تهیه یک میز بزرگ جهت قرار دادن تلویزیون، تهیه بک لایت درست و با کیفیت از محلی مطمئن، باز کردن درب پشتی تلوزیون و باز کردن پنل آن، تست خرابی بک لایت، جایگزینی بک لایت جدید با بک لایت خراب، انجام اصلاحات لازم روی برد تلویزیون و بستن کامل تلویزیون.

در این شیوه خطراتی مثل:

  • خرید بک لایت بی کیفیت یا نامناسب برای دستگاه
  • نداشتن ابزار مناسب
  • احتمال زیاد شکستن لیکوئید پنل
  1. یافتن تعمیر کار مناسب: این شیوه مشکلات روش قبلی را نباید داشته باشد به شرط آنکه تعمیرگاه مناسبی را در شهر خود پیدا کنید. خوب تعمیرکار یا تعمیرگاه مناسب چه چیزی است؟!

تعمیرگاهی که شرایط زیر را داشته باشد احتمال زیاد مناسب است:

  • نمایندگی واقعی تلویزیون سامسونگ باشد.
  • توانایی تامین انواع بک لایت با کیفیت و با ضمانت را داشته باشد.
  • محل آن مشخص باشد.
  • ضمانت تعمیر به شما بدهید.
  • تعمیر در منزل و حمل ریگان داشته باشد
  • تکنسین‌های با تجربه بالا داشته و نیروهای آن آموزش دیده باشند.
  • قیمت مناسبی داشته باشد.
  • سریع و دقیق و خوش قول باشد.

این‌ها که خیلی شد چگونه این همه را بتوانیم تشخیص بدهیم؟ هدف از این نوشته راهنمایی شما برای یافتن تعمیرگاه مناسب با همه این شرایط در شهر اصفهان است.

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ در اصفهان: مراکز معتبر و خدمات ارائه شده

در شهر اصفهان تعمیرگاه‌ تلویزیون سامسونگ بسیار زیاد است. شما ممکن است در اطراف خود چند تعمیرگاه تلویزیون پیدا کنید. مغازه هایی که داخل آنها پر از تلویزیون‌های لامپی قدیمی است و سامسونگ هم تعمیر می‌کنند. وقتی وارد یکی از آنها می‌شوید ممکن است به ابن نتیجه برسید که خودتان هم می‌توانید تلویزیونتان را تعمیر کنید!

انواع تعمیرگاه تلویزیون سامسونگ در شهر اصفهان وجود دارد: دفاتر نمایندگی سامسونگ، تعمیرگاه‌هایی که ادعای نمایندگی سامسونگ می‌کنند یا از القابی مانند سابقه کار در نمایندگی سامسونگ استفاده می‌کنند و تعمیرگاه‌های عادی سطح شهر.

در جستجوهای گوگل هم بجای تعمیرگاه‌های عادی سایت‌های خدماتی را می‌یابید. سایت‌هایی که افراد با سابقه پایین تعمیر را بعنوان تعمیرکار و با پورسانت زیاد به کار گرفته اند. سایت‌هایی مثل آچاره، خدمت ازما، کارجو، سنجاق و … . افراد شاغل در آنها بسیار شریف‌اند اما باید بخش زیادی از اجرت تعمیر را به این شرکت‌ها بپردازند.

به نظر می‌رسد راه حل ساده و خوبی که بیشتر افراد انتخاب می‌کنند بسیار بهتر است: انتخاب نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ

چرا؟

تجربه و سابقه بالا دارند. به صورت دوره ای آموزش می‌بینند. تحت نظارت شرکت سازنده و اتحادیه هستند. مکان ثابت و مشخصی دارند. دسترسی بهتری به قطعات دارند. و …

آیا نمایندگی‌ها گران‌تر حساب نمی‌کنند؟

نمایندگی‌ها بابت تعمیر تلویزیون به شرکت اصلی پورسانت پرداخت نمی‌کنند. همچنین مجبوراند از استانداردهای شرکت با دقت پیروی کنند. نمایندگی‌ها به قطعات اصلی دسترسی داشته و قطعه فیک و دسته دوم استفاده نمی‌کنند. با در نظر گرفتن این شرایط خیر. قیمت آنها منصفانه است، اما شاید تلویزیون سامسونگ تان برای شما چندان مهم نباشد!!! بعید است.

نکاتی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

هزینه تعمیر بک لایت چندان زیاد نیست با وجود این شاید بتوان از انجام هزینه دوباره دوری کرد. اگر قرار باشد که 6 ماه بعد دوباره بک لایت را تعویض کنید هزینه زیاد خواهد بود. تعمیرکارها معمولا دو راه‌کار پیش روی شما می‌گذارند: 1. تعمیر قطعه خراب و یا تعویض بخشی از بک لایت 2. تعویض کل بک لایت ها که هزینه بیشتری دارد.

توصیه ما کمی عجیب است شما گزینه دوم را انتخاب کنید و یکبار پول بدهید. بقولی ما آنقدر پول دار نیستیم که دوبار پول بدهیم. ضمانت تعمیر بگیرید و با آسودگی تلویزیون سامسونگ خود را تعمیر کنید.

راهنمای انتخاب تعمیرکار حرفه‌ای برای تلویزیون سامسونگ

حالا که دبنال نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ در شهر اصفهان هستید با هم این نمایندگی ها را بررسی کنیم:

نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ جعفری

خانواده جعفری سال‌های زیادی است که نسل به نسل در کار تعمیر لوازم الکترونیکی و بویژه تلویزیون سامسونگ بوده‌اند. آنها ضمن داشتن نمایندگی‌های برندهای مشهور و متفاوت تلویزیون در شهر اصفهان در شهر خمینی شهر هم دفتر نمایندگی دارند و خود این مطلب نشان از اعتماد شرکت‌های خدمات تلویزیون به خانواده جعفری است.

دفتر آنها در خیابان بزرگمهر، نورباران قرار دارد. خدمات خود را بصورت در محل، با ضمانت تعمیر، سرویس رفت و برگشت حمل رایگان تلویزیون ارائه می‌کنند.

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ یا خرید تلویزیون جدید؟ تصمیم گیری هوشمندانه

بک لایت تلویزیون سامسونگ شما خراب شده است و لازم است تا تعمیر شود. تعمیرگاه مناسب را پیدا کرده اید. اما آیا خرید یک تلویزیون جدید بهتر نیست؟ از نظر هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ نسبت به تلویزیون نو خیلی ناچیز است. از نظر زمان، وقتی که صرف می کنید تا یک تلویزیون جدید انتخاب، خرید و نصب کنید تقریبا یک روز می‌شود. همان زمان تعمیر بک لایت تلویزیون. از نظر کیفیت، اگر نمایندگی مناسبی انتخاب و از قطعه نو و اصلی استفاده کنید تفاوت چندانی ندارد.

با توجه به این نکات خرید تلویزیون جدید تنها بدلیل خرابی بک لایت تلویزیون چندان به صرفه نیست.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ در شهر اصفهان به چند مو ضوع ربط دارد. نوع تلویزیون (LED یا LCD)، نوع پنل بکار رفته در آن (پنل Full HD، 4Kو …)، اندازه صفحه نمایش تلویزیون و نوع تعمیر مهم‌ترین موضوعات موثر در تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ است.

هزینه تعمیر بک لایت سامسونگ

مدلاندازههزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ
تلویزیون ال سی دی Samsung۳۲ تا 49 اینچ۳۵۰.۰۰۰ تا ۶۵۰.۰۰۰
تلویزیون ال ای دی Samsung۳۲ تا 49 اینچ۳۵۰.۰۰۰ تا ۶۵۰.۰۰۰
تلویزیون فول اچ دی Samsung۳۲ تا 49 اینچ۳۵۰.۰۰۰ تا ۶۵۰.۰۰۰

هزینه تعویض بک لایت تلویزیون سامسونگ

نوع تلویزیون سامسونگاندازههزینه تعویض بک لایت تلویزیون سامسونگ
تلویزیون ال سی دی Samsung۳۲ تا 49 اینچ۹۰۰.۰۰۰ تا ۱.۵۰۰.۰۰۰
تلویزیون ال ای دی Samsung۳۲ تا 49 اینچ۹۰۰.۰۰۰ تا ۱.۵۰۰.۰۰۰
تلویزیون فول اچ دی Samsung۳۲ تا 49 اینچ۹۰۰.۰۰۰ تا ۱.۵۰۰.۰۰۰

فرم تماس با نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ اصفهان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *