تصویر شطرنجی می شود
5,0
Rated 5,0 out of 5
5,0 از 5 ستاره (از 1 نظر)

هنگام تماشای تلویزیون ممکن است با مشکلی مانند به هم خوردن کانال ها و یا شطرنجی شدن تصویر و شاید مواجه با پیغام هایی مبنی برعدم وجود سیگنال شده باشید ولی آیا دلیل اصلی این اتفاقات چیست؟ و به چه دلیل این اتفاق پیش می آید؟ این مشکل دارای ابعاد متفاوتی است که باید در طی این مقاله با استفاده از اطلاعات داده شده پیش رفته تا مشکل شما برطرف شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره تعمیر تلویزیون مطالب زیر را بخوانید:

بررسی مشکل

مشکل دارای دلایل و احتمالات زیادی است مانند:

مشکل آنتن: این مشکل با نام آنتن مشهور است ولی عملا مربوط به آنتن، سیم آنتن، فیش آنتن و جهت آنتن می شود. پس باید به هنگام این مشکل تمامی این موارد مورد بررسی قرار گیرد. که در ادامه به بررسی آن می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

مشکل تلویزیون: اگر این مشکل به حالت عدم وجود هر گونه تصویر و یا مواجه با پیغام هایی مبنی بر عدم وجود سیگنال احتمال وجود مشکل در برد مین ال ای دی پس از آنتن باید مورد بررسی قرار گیرد.

شماره: ۰۹۱۳۲۱۱۰۲۸۰
واتساپ:
یا فرم زیر را کامل کنید تا ما با شما تماس بگیریم.

[contact-form-7 id=”862″ title=”درخواست تماس”]

راهنمای حل مشکل تصویر شطرنجی یا بدون سیگنال

ابتدا باید در مورد آنتن توضیحاتی ارائه بدیم: با توجه به تغییر گسترده آنتن ها و در طی آن تغییر کیفیت آنها، دریافت سیگنال ها از طریق آنتن های قدیمی و غیر برقی بسیار سخت و بی کیفیت شده پس باید سعی کنید آنتن های مناسبی تهیه نمایید. اگر از سلامت آنتن خود مطمئن هستید در این مرحله باید به سراغ سیم آنتن ال ای دی بروید.

پیشنهاد می شود که سیم آنتن ال ای دی به صورت مستقیم بوده و در مسیر بریدگی و یا اتصال از طریق پریز نباشد. در ضمن باید سعی شود که از سیم های با کیفیت و کواکسیال دارای رشته و مغذی روکش دار با مغذی مس استفاده کرد. مرحله بعد کنترل سرفیش آنتن بوده که در آن نباید قسمت های رشته ای سیم اتصالی با مغذی آن داشته و مطمئن بود که اتصال آنها با فیش برقرار است. در این مرحله شما باید بسته به منطقه خود آنتن های مرکزی ارسال داده ها را بیابید و آنتن را به همان سمت قرار دهید.

به عنوان مرحله آخر لازم است مجددا تلویزیون ال ای دی خود را کانال یابی کرده تا تمامی کانال ها را دریافت نمایید. البته توجه نمایید که هنگام کانال یابی به صورت دیجیتال کانال یابی را انجام دهید و کانال ها را به دلخواه مرتب نمایید.

تصویر  تعمیر تلویزیون های سامسونگ و ال جی در اصفهان

توصییه توصیه ها:

  1. برای راحتی بیشتر و مشکل کمتر آنتن، بهتر است آنتن را به نحوی نصب نمایید که هیچ مانعی (مثلا ساختمان بلند یا درخت) جلوی آن نباشد و در ضمن سعی شود سیم آنتن به صورت یک تکه باشد.
  2. آنتن به میله ای غیر فلزی بسته شود یا بین بست های آنتن و میله نگه دارند یک عایق الکتریسیته قرار دهید.
  3. بالاتر از آنتن از یک میله فلزی بعنوان صاعقه گیر اسفاده شود.
  4. از سیم آنتن با کیفیت استفاده کنید. سیم آنتن در معرض سرما، گرما، نورخورشید و شرایط گوناگون جوی قرار می گیرد.
  5. پیشنهاد می شود تا مجبور نشده اید از آنتن برقی متحرک (چرخان یا موتور دار) استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
  • تلفن: ۳۳۶۷۸۸۳۳-۰۳۱ - ۳۳۵۱۶۸۴۴-۰۳۱ - ۰۹۱۳۲۱۱۰۲۸۰
  • ساعات / روز کاری: ۹:۰۰ - ۱۳:۰۰ | ۱۶:۰۰ - ۲۱:۰۰