محافظ صفحه تلویزیون
5,0
Rated 5,0 out of 5
5,0 از 5 ستاره (از 1 نظر)

حساس‌ترین و مهم‌ترین قطعه تلویزیون ال‌ای‌دی پنل آن است که نسبت به قطعات دیگر گران‌قیمت‌تر است. ایراداتی که ممکن است برای آن پیش بیاید ایراداتی نظیر شکستگی و یا آبخوردگی است که به هنگام نگهداری از ال ای دی باید از آن در برابر این موارد محافظت کنید. حالا چگونه این کار را انجام دهیم؟ آیا راهی برای محافظت وجود دارد؟ آیا کیفیت تصویر تغییر نمی کند؟

نگرانی از شکستن پنل تلویزیون

اگر هنگام بازی‌کردن کودکان و یا جابه‌جایی تلویزیون کوچک‌ترین ضربه‌ای به پنل ال‌ای‌دی وارد شود می‌تواند باعث شکسته‌شدن پنل تلویزیون شود که هزینه تعمیر نسبتاً بالایی دارد و یا حتی هنگام تمیزکردن کمی آب بخورد باعث خرابی پنل می‌شود؛ ولی باید به دنبال راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از این مشکل بود. مانند: گلس

گلس محافظ صفحه ال‌ای‌دی

راهکارها

برای جلوگیری از این مشکلات دوراه حل وجود دارد:

نصب دیواری ال‌ای‌دی: برای اینکه بتوانید از فضاهای منزل بیشتر استفاده کنید و امنیت ال‌ای‌دی بیشتر باشد بهتر است که ال‌ای‌دی را به دیوار زده تا از ضربه‌های احتمالی در امان باشد.

استفاده از گلس محافظ: گلس‌های محافظ صفحه نیز برای محافظت از ال‌ای‌دی ها پیشنهاد می‌شود که یکی از بهترین روش‌های موجود است. به‌نحوی‌که از ال‌ای‌دی در برابر ضربه و آب محافظت می‌کند.

محافظ صفحه تلویزیون

مزایای استفاده از محافظ صفحه تلویزیون

  1. محافظت در برابر خط‌ و خش
  2. محافظت در برابر آب‌خوردگی (به‌ویژه توسط کودکان)
  3. محافظ در برابر ضربات جزئی

توجه به این نکته که در بازار محافظ صفحه‌های تلویزیون بسیار متفاوتی وجود دارد و همگی استاندارد مناسب نیستند بسیار مهم است.

معایب استفاده از محافظ صفحه تلویزیون

اگر از محافظ صفحه مناسب و باکیفیت برای تلویزیون خود استفاده کنید معایب چندانی نخواهد داشت. با وجود این محافظ صفحه تلویزیون نمی‌تواند جلوی ضربات شدید مثل پرتاب اشیا بسیار محکم و سنگین را بگیرید. محافظ صفحه ساخته شده است تا جلوی برخورد اشیا کوچک و معمول داخل منزل به تلویزیون را بگیرید؛ لذا محافظ صفحه تلویزیون برای استفاده در کارگاه، انبار یا محیط‌های کاری مناسب نیست.

از محافظ صفحه تلویزیون مناسب استفاده کنید؛ چون در صورت استفاده از محافظ صفحه نامناسب هیچ یک از مزایای ذکر شده را نخواهید داشت.

محافظ صفحه تلویزیون

نحوه قرارگرفتن محافظ روی قاب

مهم‌ترین نکته حین استفاده از این گلس‌های محافظ این است که کیفیت تصویر ال‌ای‌دی را کاهش ندهد و پس از گذشت مدتی تغییر رنگ نداده و کیفیت خود را از دست ندهد. البته یکی دیگر از نکات مهم درباره این گلس‌ها ضخامت آنها است که دارای انواع مختلفی است. بهترین نوع آن گلس‌های با ضخامت 3 میلی‌متر است.

این گلس‌ها بر روی ال‌ای‌دی قرار داده می‌شوند و با استفاده از بندهای آن از پشت به ال‌ای‌دی بسته می‌شوند. به همین منظور توانایی محافظت آن از ال‌ای‌دی افزایش می‌یابد.

انواع محافظ صفحه

گلس‌های محافظ صفحه ال‌ای‌دی را می‌توان بر اساس ضخامت، کشور سازنده، جنس و کیفیت دسته‌بندی کرد.

مثلاً در بازار ضخامت‌های 2، 2.5 و 3 میلی‌متر بسیار رایج است. تصمیم‌گیری در مورد ضخامت گلس‌ها کمی پیچیده است؛ ولی به طور کلی باید اندازه صفحه تلویزیون، ضخامت و استقامت قاب دستگاه را در نظر گرفت. مثلاً تلویزیون‌هایی با برندهای متفرقه در بازار است که در ابعاد بالا تولید شده؛ اما قاب دستگاه از کیفیت و استقامت لازم برخوردار نیست و هر چه‌قدر ضخامت گلس بیشتر باشد احتمال شکستن دستگاه بیشتر می‌شود. در واقع مهم‌ترین ملاک برای انتخاب گلس مناسب میزان مقاومت و پایداری قاب دستگاه شما است.

محافظ صفحه مناسب تلویزیون شما کدام است؟

برای انتخاب محافظ صفحه مناسب ملاک‌های زیر را باتوجه‌به تلویزیون خود در نظر بگیرید:
  1. اندازه تلویزیون شما: محافظ صفحه متناسب با اندازه قاب تلویزیون بگیرید. محافظ صفحه باید به طور کامل روی قاب تلویزیون قرار بگیرد.
  2. ضخامت محافظ صفحه: از محافظ صفحه با ضخامت بالا استفاده کنید.
  3. ثابت‌بودن شفافیت محافظ: محافظ صفحه‌ای استفاده کنید که باگذشت زمان کدر نشود و روی کیفیت تصویر تلویزیون تأثیر منفی نگذارد.
توصیه‌ها * بهترین راه برای محافظت از ال‌ای‌دی ادغام هر دو راه‌حل و استفاده از گلس و نصب ال‌ای‌دی بر روی دیوار است.
محافظ صفحه تلویزیون

سؤالات رایج محافظ صفحه

ضروری نیست؛ اما باتوجه‌به شرایط زندگی ممکن است به شما در نگهداری راحت‌تر از تلویزیون کمک کند.

باید اندازه قاب تلویزیون، ضخامت محافظ صفحه و ثابت‌بودن شفافیت محافظ را در انتخاب خود در نظر بگیرید.

تماس با نمایندگی در اصفهان

بنویسید

سؤالات یا تجربه‌های خود درباره استفاده از محافظ صفحه تلویزیون را برای ما بنویسید.

1 دیدگاه

  • فاضل مارس 8, 2021 پاسخ

    جالب بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
  • تلفن: ۳۳۶۷۸۸۳۳-۰۳۱ - ۳۳۵۱۶۸۴۴-۰۳۱ - ۰۹۱۳۲۱۱۰۲۸۰
  • ساعات / روز کاری: ۹:۰۰ - ۱۳:۰۰ | ۱۶:۰۰ - ۲۱:۰۰