عیب یابی، تعویض و تعمیر برد پاور تلویزیون

خدمات تعمیر برد پاور تلویزیون

خمینی شهر و اصفهان

با ما تماس بگیرید

تعویض و تعمیر برد پاور تلویزیون

برد پاور همان‌طور که از نام مشخص است، منبع تغذیه تلویزیون می‌باشد و انرژی لازم برای عملکرد تمامی بخش‌ها را تامین می‌کند. در صورت خرابی یکی از قطعات این برد، این احتمال وجود دارد که سایر مدارات موجود در تلویزیون نیز دچار مشکل شوند. به همین دلیل تشخیص صحیح خرابی و تعمیر برد پاور تلویزیون از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اگر تلویزیون شما هم دچار مشکل شده است اما نمی‌دانید که آیا دلیل اصلی آن خرابی برد پاور است، می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی جعفری تماس بگیرید. تعمیرکاران ما با حضور در منزل شما و بررسی دستگاه می‌توانند ایرادات احتمالی دستگاه را شناسایی کرده و در صورت نیاز به تعمیر برد پاور اقدام کنند.

در صورت نیاز به دریافت خدمات، با ما تماس بگیرید.

با ما تماس بگیرید

03133516844

برد پاور چیست؟

برد پاور تلویزیون، بردی است که مسئول تامین ولتاژ تمامی قطعات و بخش‌های گوناگون یک تلویزیون است. به همین دلیل، عدم عملکرد صحیح این برد، به معنی عدم عملکرد تمامی بخش‌ها خواهد بود.

شاید با مشاهده‌ی تغییراتی دائمی در میزان روشنایی نمایشگر تلویزیون خود، تصور کنید که احتمالا مشکل از صفحه نمایش است و بخواهید برای تعویض آن هزینه کنید. اما باید بدانید که سر منشا بسیاری از مشکلاتی که برای تلویزیون‌ها به وجود می‌آید، می‌تواند خرابی برد پاور تلویزیون باشد.

به همین دلیل همیشه بهتر است در تشخیص علت خرابی تلویزیون خود عجول نباشید و این کار را به متخصصین این حوزه بسپارید تا از صرف هزینه‌های اضافی پرهیز کنید.

در این زمینه همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، ما می‌توانیم به شما کمک کنیم. نمایندگی جعفری که سال‌هاست مشغول نصب و تعمیر انواع مدل‌های تلویزیون LED و LCD است، می‌تواند به‌آسانی مشکل تلویزیون شما را تشخیص داده و آن را رفع کند.

تعمیر برد تغذیه
تعمیر برد توسط تعمیرکار

نحوه عملکرد برد پاور تلویزیون

برد پاور تلویزیون ، ولتاژ AC شهر 220 ولت را به ولتاژ DC تبدیل کرده و به این شکل بسته به میزان ولتاژ موردنیاز هر بخش از تلویزیون، ولتاژ آن را فراهم می‌کند.

پس از ورود ولتاژ AC به فیوز برد پاور، این برق وارد فیلتری به نام لاین یا همان فیلتر EMI می‌شود. این فیلتر باعث حذف نوسانات شده و مانع از ورود نویزهای برق شهری به دستگاه و ورود نویزهای دستگاه به برق شهری می‌شود.

ولتاژ پس از عبور از فیلتر لاین، وارد پل دیود مدار می‌شود. پل دیود که شامل تعدادی دیود یک سوساز می‌باشد، امکان تبدیل ولتاژ AC به DC را فراهم می‌کند. خروجی پل دیودهای یک سوکننده حالتی ضربانی دارند، به همین دلیل با قرارگیری یک خازن در خروجی آن‌ها، از این حالت کاسته می‌شود. به این عملیات، فیلتراسیون می‌گویند.

در مرحله‌ی بعد، این ولتاژ وارد مداری به نام ترانس چاپر می‌شود. ترانس چاپر در واقع  مبدل DC به DC است که میزان ولتاژ DC ثابت را به ولتاژ DC متغیر تبدیل می‌کند.

ترانس چاپر توسط خطوط فیدبکس اپتوکوپلر که امکان کاهش یا افزایش و یا به‌طور کلی کنترل ولتاژ خروجی را به ما می‌‎دهد، عملیات تبدیل ولتاژ DC به فرکانس‌های گوناگون را انجام داده و در نهایت ولتاژهای متناسب با بخش‌های گوناگون تلویزیون های LED و LCD را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

برای مثال ولتاژ 3.3 ، 5 ، 12 ، 24  و ولتاژهای 200 ولت به کار برده می‌شود. از ولتاژ 200 ولت جهت مدار بک لایت استفاده می‌شود. ولتاژهای 3.3، 5 و 12 برای آی سی‌های صوت و ولتاژهای 5 جهت عملکرد CPU به کار گرفته می‌شود.

تعمیر یا تعویض؟؟

تعمیر

تعویض

مسئله‌ی تعویض یا تعمیر برد پاور به نوع خرابی و شدت آن بستگی دارد. اگر برد پاور دستگاه شما کاملا سوخته باشد، مسلما امکان تعمیر آن وجود ندارد و لازم است که با برد پاور دیگری جایگزین شود. اما درصورتی که برخی از قطعات این برد سوخته یا دچار خرابی شده باشند، به احتمال زیاد نیازی به تعویض برد پاور نخواهد بود. البته تشخیص این موضوع برعهده‌ی تعمیرکاران است.

دلایل خرابی برد پاور

نشانه‌های خرابی

تعویض و تعمیر برد پاور تلویزیون شما توسط نمایندگی جعفری

فرقی نمی‌کند که خرابی برد پاور تلویزیون شما به چه دلیلی رخ داده است و آیا خرابی آن مربوط به قطعات برد یا سوختگی کامل آن است. نمایندگی نصب و تعمیر جعفری، اینجا است که تمامی خرابی‌های مربوط به برد پاور تلویزیون شما را تعمیر کرده و در صورت نیاز با توجه به مدل تلویزیون شما اعم از سامسونگ، ال جی، هایسنس، مجیک، شهاب، پانارومیک، جی پلاس، آیوا و .. تعویض برد پاور تلویزیون شما را انجام دهد.