تمیز کننده تلویزیون
5,0
Rated 5,0 out of 5
5,0 از 5 ستاره (از 1 نظر)

می خواهید تلویزیون ال ای دی خودتون را تمیز کنید؟ نگرانید چطور تمیز کنید؟ با استفاده از چه چیزی ال ای دی را تمیز کنید که آسیب نبیند؟ آیا از این کار شما را نگران می کند؟ نگران خرابی پنل ال ای دی هستید؟ آیا قاب پشت ال ای دی را هم تمیز می کنید؟ پایه روی میز ال ای دی را چطور؟ برای اینکه بتونید خودتون، بله دقیقا خودتون ال ای دی را تمیز کنید در حالی که نه ایرادی پیش بیاد و نه نگران باشید فقط کافی چند خط زیر را با دقت بخوانید تا با استفاده از روش های بسیار ساده این موارد را برای شما شرح دهیم.

ال ای دی کثیف می شود؟

اولین مسئله این است که آیا اصلا تلویزیون های ال ای دی کثیف می شوند؟ و اگر کثیف می شوند چگونه؟ معمولا تلویزیون های ال ای دی برخلاف تلویزیون های قدیمی تقریبا فاقد الکتریسیته ساکن بر روی صفحه نمایش هستند که همین امر باعث کاهش میزان جذب گرد و غبار محیط می شود. ولی این دلیلی برای عدم جذب صد درصدی گرد و غبار نمی شود در ضمن قاب و پایه دستگاه نیز توانایی جذب خاک را دارا می باشند.

عمدتا دلیل اصلی کثیف شدن پنل ال ای دی ها که بسیار زیاد به چشم می آید و گاهاً مانع دید مناسب می شود جای دست است. این ها لکه های اصلی هستند که ممکن است با آنها به مشکل بر بخورید. مخصوصا اگر دستگاه شما بر روی میز نصب شده باشد. نکته مورد توجه در این موارد این است که از دست کشیدن بر روی این لکه ها خودداری کنید زیرا باعث از بین رفتن لکه که نمی شود هیچ باعث بیشتر و بیشتر شدن ان می شود.

با چه چیزی ال ای دی را تمیز کنیم؟

بهترین و صحیح ترین مواد برای تمیز کردن ال ای دی، مواد شوینده موجود در بازار و نمایندگی می باشد. چون توانایی پاک کردن انواع آلودگی ها را دارا بوده و به دلیل اسیدی و یا بازی نبودن به پنل دستگاه شما هیچگونه آسیبی وارد نمی کند. لازم به ذکر است که شما می توانید از آب نیز به جای این مواد استفاده کنید ولی باید به این نکته توجه داشت که آب به تنهایی توانایی پاک کردن همه آلودگی ها را ندارد ولی برای برطرف کردن گرد و غبار مناسب است. لازم به ذکر است که سعی کنید از دستمال های میکروفیبر(جادویی) استفاده کنید که هنگام تمیز کردن با جرقه باعث خرابی پنل تلویزیون نشود.

نکته تعمیر چگونه پنل ال ای دی را تمیز کنیم؟

تمیزکننده تلویزیون

ابتدا به عنوان اولین گام برای این امر باید تلویزیون خود را خاموش کرده و آن را از برق خارج کنید.

سپس محلول تمیزکننده و یا آب را به صورت اسپری و مقدار کم بر روی دستمال تمیزکننده بپاشید.

دستمال را به صورت افقی و از راست به چپ و یا چپ به راست بر روی پنل بکشید و به این نکته دقت داشته باشید که دستمال را نباید پایین دستگاه و در مرز بین قاب و پنل بکشید.

برای لکه هایی که بر اثر جای دست بر روی دستگاه مانده، باید عمل تمیز کردن را بدون ایجاد فشار و به دفعات انجام دهید تا برطرف شوند. اگر به پنل دستگاه فشار وارد شود باعث شکستن پنل می شود.

پس از هر مرتبه تمیز کردن پیشنهاد می شود که دستمال را با آب سرد بشویید.پس از هر مرتبه تمیز کردن پیشنهاد می شود که دستمال را با آب سرد بشویید.

چگونه قاب و پایه ال ای دی را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن قاب پشت و پایه دستگاه کار ساده تری را پیشرو داریم زیرا حساس ترین و مهم ترین قسمت دستگاه پنل آن است که آن را به بهترین نحو ممکنه تمیز کردید. برای تمیز کردن پایه تلویزیون از یک دستمال معمولی و آب می توانید استفاده کنید فقط تنها چیزی که باید به آن توجه کنید آن است که دستمال خیس شما که به پایین پنل دستگاه نزدیک است مبادا به آن برخورد کند.

برای تمیز کردن قاب پشت دستگاه نیز باید مانند پایه تلویزیون رفتار کنیم ولی نباید دستمال آنقدر خیس باشد که آب از آن چکه کند زیرا از بریدگی های قاب آب وارد دستگاه شده و باعث خرابی آن می شود. در برخی از مواد تمیز کننده برس ها و یا ابر هایی برای تمیز کردن قاب و نقاط دور از دسترس استفاده می شود ولی با این حال اگر درون تمیزکننده ای که تهیه کرده اید وجود ندارد و شما به آن احتیاج دارید می توانید از مسواک هایی که دیگر از آنها استفاده نمی کنید و مستهلک شده به عنوان برس برای تمیز کردن نقاط کور استفاده کنید.

حال که با استفاده از این مطلب توانسته اید تلویزیون خود را تمیز کنید و خوشبختانه متوجه شدید که این کار کار سختی نیست ولی باید با احتیاط انجام شود در صورت وجود هر گونه مشکل و یا ابهام از راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره: ۰۹۱۳۲۱۱۰۲۸۰
واتساپ:
یا فرم زیر را کامل کنید تا ما با شما تماس بگیریم.

[contact-form-7 id=”862″ title=”درخواست تماس”]

1 دیدگاه

  • ناشناس مارس 9, 2021 پاسخ

    شب عیدی خیلی خوبه که این مطلب را نوشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
  • تلفن: ۳۳۶۷۸۸۳۳-۰۳۱ - ۳۳۵۱۶۸۴۴-۰۳۱ - ۰۹۱۳۲۱۱۰۲۸۰
  • ساعات / روز کاری: ۹:۰۰ - ۱۳:۰۰ | ۱۶:۰۰ - ۲۱:۰۰