علت روشن نشدن تلویزیون
5,0
Rated 5,0 out of 5
5,0 از 5 ستاره (از 4 نظر)

وسیله برقی است! تلویزیون روشن نمی‌شود.

برای هر وسیله‌ای که با برق‌کار می‌کند روزی اتفاق می‌افتد که دیگر روشن نمی‌شود. می‌دانید که ایراد روشن نشدن تلویزیون هم رایج‌ترین ایراد تلویزیون است. شما نگران روشن نشدن تلویزیون خود هستید. دوست دارید تا علت آن را بدانید تا سریع‌تر تلویزیون روشن شود. دنبال یک دستورالعمل واضح روشن و ساده می‌گردید تا بتوانید مشکل تلویزیونتان را حل کنید.

 

این ایراد برای همه تلویزیون‌ها اتفاق می‌افتد. فرقی نمی‌کند. ما هر روز تعداد زیادی تماس داریم که نگران روشن نشدن تلویزیون سامسونگ، یا روشن نشدن تلویزیون ال جی، یا روشن نشدن تلویزیون سونی و … خود هستند. در این مطلب با هم خیلی سریع مراحل عیب‌یابی، شناخت ایراد و رفع عیب روشن نشدن تلویزیون را بررسی می‌کنیم. همچنین برآورد هزینه تعمیر هم انجام می‌دهیم.

چرا تلویزیون ال‌ای‌دی روشن نمی‌شود؟

این مشکل که در 85 درصد مواقع از برد پاور ال‌ای‌دی است؛ یعنی همان قسمتی که سیم برق دستگاه ال‌ای‌دی به آن متصل می‌شود و رایج‌ترین دلیل برای خرابی این قسمت از ال‌ای‌دی، نوسانات برق است. یکی دیگر از دلایل این مشکل می‌تواند رعدوبرق و یا اتمام عمر مفید قطعات ال‌ای‌دی باشد. به‌عنوان‌مثال هنگامی که برق منزل قطع و وصل می‌شود و یا هنگامی که بارندگی می‌شود رعدوبرق از طریق آنتن و سیستم برق منزل به ال‌ای‌دی منتقل شده و باعث خرابی آن می‌شود.

عیب‌یابی ایراد روشن نشدن تلویزیون

ایرادهای شبیه روشن نشدن ال‌ای‌دی

چند ایراد وجود دارد که ممکن است با این ایراد اشتباه گرفته شود که به‌عنوان‌مثال می‌توان از ایراد صدا دارد تصویر ندارد و یا کم‌کردن نور ال‌ای‌دی نام برد. باید در نظر داشت که نداشتن صدا و تصویر نشانه روشن نشدن ال‌ای‌دی شما نیست. ابتدا باید مطمئن شویم که تلویزیون شما روشن نمی‌شود. از جمله مهم‌ترین نشانه‌های روشن نشدن تلویزیون، روشن نشدن چراغ جلوی آن (چراغ استندبای) است یا اینکه چراغ دائماً خاموش و روشن شود و ثابت نباشد. روشن نشدن دستگاه تلویزیون ایراد بسیار رایجی است که ممکن است وابسته به شرایط تلویزیون پس از مدتی کارکردن پدیدار شود. یکی دیگر از موارد محتمل قراردادن ال‌ای‌دی در حالت ذخیره انرژی است که به‌واسطه آن نور صفحه ال‌ای‌دی کم می‌شود.

تفکیک عیب روشن نشدن

سؤالات زیر را بادقت دنبال کنید، چون روشن نشدن تلویزیون را با کمک سؤالات زیر به‌دقت بررسی می‌کنیم و سپس در ادامه برای هر یک راه‌حل مناسب مطرح می‌کنیم.

  • بله: به سؤال 3 بروید.
  • خیر: به سؤال 4 بروید.
  • بله: به مرحله 10 بروید.
  • خیر: به سؤال 5 بروید.
  • بله: با آداپتور دیگری امتحان کنید.
  • خیر: به سؤال 9 بروید.

محافظ برق را تعویض و مجدد امتحان کنید.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید بخوانید:

نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ در اصفهان

تعمیر تلویزیون ال جی در اصفهان

تعمیرات تلویزیون سونی در اصفهان

پس دقت کنید: ممکن است تلویزیون شما صدا و تصویر نداشته باشد؛ ولی ایراد آن روشن نشدن تلویزیون نباشد. مثلاً ممکن است ایراد تصویر ندارد است؛ ولی چون آخرین باری که استفاده کرده‌اید در حالت اتصال به دستگاه جانبی مثل گیرنده دیجیتال بوده است و به هر دلیل از آن وضعیت خارج شده است. پس در این حالت شما صدا و تصویر ندارید؛ ولی تلویزیون روشن است.

تلویزیون روشن نمی شود

شناخت ایراد روشن نشدن تلویزیون

حالا می‌دانید که، روشن نشدن تلویزیون به دلائل زیر ممکن است ایجاد شود.

خرابی آداپتور

آداپتور در واقع یک نوع تغذیه خارج از تلویزیون حساب می‌شود و به دلیل ساختار خاصی که دارد احتمال خرابی آن زیاد است. خرابی آداپتور باعث ایجاد ایراد روشن نشدن چراغ قرمز تلویزیون، چشمک زدن و روشن نشدن تلویزیون شود. تلویزیون‌های بردهای مختلف باتوجه‌به مدل ممکن است آداپتور داشته باشند؛ اما همه تلویزیون‌ها آداپتور ندارند.

ایراد برد تغذیه

روشن نشدن تلویزیون به دلیل برد تغذیه یا پاور بسیار محتمل است. خرابی برد پاور باعث می‌شود تا برق ورودی به قسمت‌های دیگر تلویزیون وارد نشود و در نتیجه هیچ قسمتی فعال نشود پس علت روشن نشدن چراغ جلو تلویزیون و علت روشن نشدن تلویزیون می‌تواند خرابی برد تغذیه باشد. مشکل در برد تغذیه ممکن است باعث خرابی برد مین یا بک لایت‌ها هم بشود.

اشکال برد مین

روشن نشدن تلویزیون و چشمک زدن چراغ جلو تلویزیون به علت خرابی برد مین تلویزیون است. در تلویزیون‌های ال جی مثل سری LW، 47LW57000 یا 42LW57000 این ایراد بدون چشمک زدن و تنها با چراغ روشن یا خاموش و روشن شدن تلویزیون ممکن است خود را نشان دهد. تلویزیون‌های سونی این ایراد روشن نشدن و چشمک زدن تلویزیون به دلائل خرابی در هر قسمتی از تلویزیون ممکن است اتفاق بیفتد و تعداد چشمک‌زدن‌ها مهم است.

همان‌طور که می‌دانید یکی از وظایف برد مین در ابتدای روشن شدن تلویزیون استندبای کردن تلویزیون است. این به معنای بررسی قسمت‌های تلویزیون جهت اطمینان از عملکرد درست آنها توسط برد مین است و هرگونه خرابی در قسمت‌های دیگر ممکن است با چشمک زدن دائم تلویزیون همراه باشد.

خرابی بک لایت

چشمک زدن و روشن نشدن تلویزیون ممکن است باتوجه‌به ساختار برد مین تلویزیون به دلیل خرابی بک لایت‌های آن باشد. این مسئله با آنچه تصویر ندارد و صدا دارد متفاوت است و اتصال کوتاه، سوختگی یا … می‌تواند باعث اشکال در بخش بک لایت شود. در تلویزیون‌های سونی این ایراد شایع است.

راه‌های حل ایراد روشن نشدن تلویزیون

اولین راه برای کار حل چنین ایرادی تنها بررسی سلامت کابل اتصال به منبع تغذیه است. لازم است برای مدت‌زمان کوتاهی محافظ برق را از مسیر جریان برق تلویزیون (led، lcd، یا پلاسما) خارج کرده و تلویزیون را مستقیماً به برق بزنید. اگر تلویزیون روشن نمی‌شود، سپس مطمئن شوید که سیم برق آن دچار آسیب فیزیکی یا پارگی نشده باشد.

تعویض آداپتور

آداپتور را تعویض کنید، چون تعمیر آداپتور چندان از نظر اقتصادی به‌صرفه نیست و احتمال آتش‌سوزی بعد از تعمیر وجود دارد. درصورتی‌که علت ایراد آداپتور است آن را تعویض کنید.

آداپتور تلویزیون

رفع عیب برد تغذیه

اگر علت روشن نشدن تلویزیون خرابی برد تغذیه است توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای می‌توانید برد خود را تعمیر و از آن استفاده کنید. درصورتی‌که برد به‌صورت غیراصولی دست‌کاری نشده باشد با هزینه کم قابل تعمیر است. آخرین گزینه جهت خرابی برد تغذیه تعویض آن است.

تعمیر برد مین

برد مین از بخش‌های متعددی تشکیل شده است و ایراد روشن نشدن تلویزیون به دلیل خرابی هر یک از این بخش می‌تواند باشد. قبل از تعمیر لازم است تا توسط یک تعمیرکار متخصص و مجرب تلویزیون شما بررسی شود و سپس نسبت به تعمیر برد مین اقدام شود.

صادق باشیم: دقت کنید، تعمیر برد مین به ابزارهای دقیق نیازمند است و به‌سادگی قابل انجام نیست.

تعویض بک لایت

تشخیص روشن نشدن تلویزیون به دلیل خرابی بک لایت واقعاً مشکل است، اما وقتی مطمئن شدید که ایراد از بک لایت است به‌سادگی قابل‌رفع است. برای اطلاعات بیشتر این مطلب را بخوانید:

تعویض بک لایت تلویزیون

 

درصورتی‌که با موارد گفته شده نتوانستید تلویزیون خود را روشن کنید پس باید تعمیر تلویزیون توسط تعمیرکاری حرفه‌ای انجام شود. از اصلی‌ترین علل پیدایش معضل روشن نشدن تلویزیون، فرسودگی قطعات داخلی گوناگونی چون مین برد و یا برد پاور است. نمایندگی خدمات جعفری با ارسال تعمیرکاران آموزش‌دیده و حرفه‌ای دستگاه شما را در منزل بررسی نموده و به شما در اتخاذ تصمیمی درست یاری می‌رسانند.

نمایندگی تعمیر تلویزیون جعفری 

تعمیر تلویزیون با بهترین کیفیت و کم ترین قیمت

تماس بگیرید

نکات:

برای ایراد روشن نمی شود مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. بررسی کنید که واقعا تلویزیون شما روشن نمی شود.
  2. کابل برق و محافظ برق خود را کنترل کنید.
  3. به چراغ جلوی تلویزیون دقت کنید و در صورت نیاز با زدن دکمه ها تغییر چراغ را بررسی کنید.
  4. اگر همچنان مشکل دارید با ما تماس بگیرید.: 09132110280

توصیه ها:

به منظور جلوگیری از این مشکل پیشنهاد می شود که حتما از محافظ برق مخصوص تلویزیون استفاده کرده و به هنگام رعد و برق دستگاه را هم از برق و هم از آنتن جدا کنید.

سؤالات رایج درباره روشن نشدن تلویزیون

خرابی محافظ برق و سیم برق، خرابی آداپتور، ایراد در برد تغذیه، ایراد در برد مین، خرابی بک لایت می‌تواند از جمله دلائل روشن نشدن تلویزیون باشد.

تعمیرکاران متخصص و آموزش‌دیده تلویزیون در اصفهان و شهرهای اطراف بسیار است. منصف، متخصص و مدرس تعمیر تلویزیون در اصفهان: نمایندگی تعمیر تلویزیون جعفری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
  • تلفن: ۳۳۶۷۸۸۳۳-۰۳۱ - ۳۳۵۱۶۸۴۴-۰۳۱ - ۰۹۱۳۲۱۱۰۲۸۰
  • ساعات / روز کاری: ۹:۰۰ - ۱۳:۰۰ | ۱۶:۰۰ - ۲۱:۰۰